Článek
Evropským autem roku 2010 se stalo nové Polo od Volkswagenu a nahrazuje na pomyslném trůnu loňského vítěze - Opel Insignia. Na druhém místě, s rozdílem pouhých 10 bodů skončilo malé městské mini Toyota iQ. Třetí příčku se ziskem 221 bodů obsadil Opel s modelem Astra. Škoda Yeti získala „bramborovou“ medaili - evropští novináři jí dali 158 bodů.
Na zítřejší dopoledne připravujeme test Volkswagenu Polo s motorem o objemu 1,4 litru.
| Výsledky - Car of the Year 2010 (COTY) | |
|---|---|
| 1. Volkswagen Polo | 347 bodů | 
| 2. Toyota iQ | 337 bodů | 
| 3. Opel Astra | 221 bodů | 
| 4. Škoda Yeti | 158 bodů | 
| 5. Mercedes-Benz třídy E | 155 bodů | 
| 6. Peugeot 3008 | 144 bodů | 
| 7. Citroën C3 Picasso | 113 bodů | 

Škoda Yeti
| VW Polo - stručné představení | 
|---|
| Polo je k dispozici ve dvou výbavových variantách Trendline a Comfortline a se šesti motory – dvěma výkonovými variantami motoru 1.2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1.4 (85 k) a třemi verzemi nového vznětového agregátu 1.6 TDI (75 k, 90 k a 105 k). | 
| Sériová výbava Pola zahrnuje ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru. | 
| Nejlevnější Polo s benzínovou jedna-dvojkou stojí 244 500 korun, nejlacinější turbodiesel (1,6 TDI, 75 k) stojí 324 600 korun. Naopak, nejdražší variantou je nejsilnější1,6 TDI (90 k) ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG; za tuto verzi si české zastoupení účtuje 421 600 korun. |