Hlavní obsah
Tělo potřebuje procvičovat všechny roviny pohybu. Foto: Bomton Power Concept (8x)

Komplexní cviky, které posílí svaly celého těla

Pokud patříte k lednovým nadšencům fitness a máte předsevzetí, že shodíte nějaké to kilo navíc, měli byste vzít v prvé řadě v potaz svůj zdravotní stav a sportovní historii. To, že do toho vlítnete tak říkajíc po hlavě, může způsobit konec rychleji, než byste si přáli.

Tělo potřebuje procvičovat všechny roviny pohybu. Foto: Bomton Power Concept (8x)
Komplexní cviky, které posílí svaly celého těla

Začít můžete cvičit sami a ještě lépe komplexní, nikoli izolované cviky, kterým můžete postupně přidávat na složitosti. Komplexní a ve všech rovinách proto, abyste procvičili svaly celého těla, stejně jako se tomu děje, když nastupujete a vystupujete z auta, vylézáte z vany či postele.

Vaše tělo jednoduše potřebuje cvičit všechny roviny pohybu. Chodíte, běháte, skáčete, tlačíte, taháte, klečíte, ležíte... a to ve všech různých polohách či výškách, takže ´funkční trénink´, tedy pohyb vykonaný ve 3D, vám rozhodně prospěje.

Přikládáme několik tipů na cviky pro začátečníky i pokročilé od Radka Pajiče, osobního trenéra a výživového specialisty z pražského studia Bomton Power Concept, které si můžete časem ztížit různými expandéry, činkami apod. Před každým cvičením byste se měli zahřát. Radek Pajič doporučuje dynamický strečink.

1. Boční prkno s rotací

Cvik

Foto: Bomton Power Concept

Cvik

Foto: Bomton Power Concept

Cvik je skvělý na střed těla, břišní svaly stejně jako pro mobilitu páteře. Můžete opakovat 10, 15, 20x na každou stranu, podle toho, jak se cítíte na časový úsek: 20, 40, 60 vteřin atp.

Postupně můžete přidat jednoruční činku, zvednout nohu apod. Cviky na střed těla zařazujte před silový trénink.

2. Vícesměrový dřep

Pokud chcete hubnout a mít funkčnější tělo, zařaďte tento dřep do svého tréninku.

Cvik

Foto: Bomton Power Concept

Cvik

Foto: Bomton Power Concept

Zapojíte více svalů, ale i mozek a spálíte tak více kalorií. Postupem času můžete měnit polohu nohou, přidat expandér na stehna, jednoruční činky do rukou apod. Počty opakování nebo časový plán můžete ponechat jako u prvního cviku.

3. Klik s rotací

cvik

Foto: Bomton Power Concept (8x)

Cvik

Foto: Bomton Power Concept

cvik

Foto: Bomton Power Concept

Cvičit můžete nejprve jednu stranu, poté druhou, střídat levou a pravou. Počet opakování od 10 na každou stranu či od 20-30 vteřin a zvyšovat. Přidat lze následně expandéry, činky dle libosti.

Po cvičení byste se měli zklidnit, vydýchat a vaše tepová frekvence by měla dojít do normálního stavu. Statický strečink, masážní válce apod. jsou samozřejmě žádoucí pro lepší regeneraci svalů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků