Kvalitní víno obsahuje cukr čistě přírodní, a tedy přímo z hroznů. Při procesu alkoholového kvašení je pak tento cukr zdrojem živin pro kvasinky, které jej přetváří na alkohol. Čím více cukru obsahuje původní surovina, tím má kvasinka více potravy. Zvyšujícím se obsahem alkoholu se kvasný proces postupně zastavuje a ve víně zbude nevyčerpaný cukr. Společně s ním se ale na sladkém projevu vína podílí i alkohol, který působí sladkým dojmem a má schopnost umocnit vnímání zbytkových cukrů ve víně.

Kolik tedy víno obsahuje cukru? Podle odborníků z Daily Mailu se to liší podle barvy vína a také druhu. Obecně platí, že jedna sklenka vína o obsahu 175 ml má mezi 1/4 až 2 čajovými lžičkami cukru. Jedna lžička přitom obsahuje asi 4 g cukru.

Pokud si tedy večer dáte dvě až tři sklenky vína, pak si dopřejete asi tři lžičky cukru, což je zhruba polovina denní dávky. Doporučený denní příjem cukru je podle American Heart Association u žen 6 čajových lžiček (24 g) denně a u mužů 9 čajových lžiček (36 g).

Z pohledu obsahu cukru jsou nejdietnější červená vína, jedna sklenka obsahuje kolem 0,9 g cukru, což se podle amerického ministerstva zemědělství odráží i v jeho chuti. Suché bílé víno jako Chardonnay nebo Ryzlink obsahuje kolem 1,4 g cukru, ale takové sladké dezertní může mít i 7,5 g cukru.

Kolik obsahuje kalorií

Jedna sklenka sladkého bílého vína může obsahovat kolem 130 kcal. Zajímavé je, že červené víno sice obsahuje méně cukrů, ale často více kalorií. Jedna sklenka může mít 130-200 kalorií, přičemž dezertní vína mají 189-275 kcal.

Obsah kalorií tedy neodráží jen obsažený cukr, ale i další složky vína, včetně alkoholu.