Obecně se dá říci, že ženy vybírají auto podle barvy a elegance a muži podle výkonu. Ten zase příliš nezajímá ženy, které upřednostňují především praktické využití.

„Další důležitou roli u žen sehrává bezpečnost, ochrana před nehodami, ale také nejrůznější praktické vymoženosti jako parkovací systémy apod. U mužů je ale celý výběr z velké části o egu. Auto musí odpovídat jejich osobnosti, je to pro ně kus seberealizace,“ vysvětluje Alois Hudeček, předseda Asociace dopravních psychologů.

Co o nás prozrazují barvy aut?

Kombinaci červené a černé barvy si vybírají agresivnější řidičky, které v životě vyhledávají vzrušující aktivity plné adrenalinu.

„Žena, která si vybere tuto kombinaci barev, říká světu, že se ráda předvádí,“ vysvětluje Marcie Coopermanová, profesorka teorie barev na Parsonsově škole designu v New Yorku. Alois Hudeček k tomu dodává, že čistě červenou volí také ženy, které mají v ostatních oblastech života rády pastelové barvy. Červená je zároveň barvou, která nejvíce sluší malým autům.

Klidné a spokojené ženy naopak volí barvu modrou. Většinou totiž preferují harmonické vztahy, vyznačují se silnou vůlí a mají rády jógu a meditaci. Libují si v umění a nebojí se do něj také investovat.

Zemité tóny barev aut, jako jsou hnědá, béžová nebo zelená, volí ženy respektující přírodu a venkov, které mají výbornou paměť, vysokou míru sebeúcty, jsou optimistické a lze se na ně spolehnout.

Šedou barvu zase preferují ženy, jež mají rády dlouhodobé závazky a většinou příliš neřeší, co si o nich druzí myslí.

V automobilu žluté barvy nejčastěji nalezneme toho, kdo je rád středem pozornosti, chce na sebe upoutat, vymanit se ze stresu a hledá životní štěstí.

Stříbrná barva o nás naopak prozradí, že si zachováváme chladný odstup a chceme být mimořádné. Asi nikoho nepřekvapí, že zlatým vozem jezdí ty z nás, které chtějí dát na vědomí okázalost a luxus.

Celosvětovým statistikám v prodeji vozů vévodí bílá barva. Protože bývá spojována s čistotou a čestností, volí ji elegantní ženy usilující o dokonalost. „Více než třetina prodaných vozů je bílé barvy a preferují ji ženy, které umí být cílevědomé a perspektivní, a především dobře připravené na nejrůznější situace, které mohou v jejich životě nastat,“ vysvětluje Jitka Kořánová z Toyoty.

Čistota versus nepořádek

Mnohé na vás může prozradit i to, jak se o svůj vůz staráte. Pokud máte věčně špinavé auto, pak je to známkou vaší zaneprázdněnosti nebo nedbalosti. Vaše priority jsou zřejmě jinde než v čistém domě či bytě.

Čistý exteriér, ale špinavý interiér vypovídá o tom, že dotyčná nevěnuje pozornost detailům, má tendenci být povrchní a dělat věci napůl.

Nablýskané auto uvnitř i venku ukazuje na ženu s vysokými standardy.

Své může prozradit i velikost vozu

Malé vozy si z čistě pragmatických důvodů volí především městské ženy, které vědí, že do města se tato auta hodí nejvíce. Hatchbacky s jednoduchou obsluhou tak volí především ženy, které jsou přátelské, rády se seznamují, udržují sousedské vztahy a jsou praktické. Často jezdí předpisově a úsporně.

„Praktické řidičky volí pohodlí a bezpečí při každodenním cestování, proto často sahají například po menších vozech, jejichž interiér je maximálně pohodlný, a díky vyspělým technologiím automobil zaručuje vysokou míru bezpečnosti a ochranu před nehodami. Ekonomicky uvažující řidičky navíc sázejí na hybridní pohon, který je úspornější,“ poukazuje na preference spotřebitelek Kořánová.

Velké vozy vynikající svou masivností a bezpečím volí sebevědomé ženy, které se nebojí dát najevo svůj názor, často se pouštějí do složitých kroků, nerady se vzdávají a rády jsou středem pozornosti v kladném slova smyslu.

„Ženy, které si tyto vozy pořizují, zpravidla velmi dobře vědí, co od auta chtějí, a auto berou i jako módní a společenský doplněk,“ dodává generální ředitelka sítě autocenter AAA Auto Karolína Topolová.

Příslušenství 

Pokud žena nevyhledává žádná speciální příslušenství a preferuje jednoduchost, pak to značí, že se jedná o velmi skromnou a zároveň svobodomyslnou osobu, jež není otrokem módních trendů, přičemž ráda bere věci takové, jaké jsou.

Příslušenství, jež se týká motoru či výkonu, pak rády volí ženy, které si libují v různorodosti, nerady se nudí a touží po změně v životě i v autě. Netouží sice po luxusu za každou cenu, ale když už v luxusu žijí, pak si ho užívají na maximum.