Hlavní obsah
Virtuální asistentka Ludmila Nieslaniková například plánuje svým klientům dovolenou na míru nebo pomáhá při jednání s úřady. Foto: Petr Horník, Právo

Virtuální asistent pomůže v okamžiku, kdy nestíháte

„Jednou jsme klientce na poslední chvíli obstarali a dovezli i svatomartinskou husu, když už ji nesehnala v žádném supermarketu,“ vzpomíná Ludmila Nieslaniková na jeden z úkolů pro chytré kurýry. Nejen je, ale i virtuálního asistenta si můžete jednorázově najmout, aby vyřídil nejrůznější povinnosti, na které v dnešní uspěchané době někdy nezbývá mnoho času. Doveze drobnosti, ale také vystojí frontu na úřadech, zajistí lístky do divadla nebo naplánuje dovolenou.

Virtuální asistentka Ludmila Nieslaniková například plánuje svým klientům dovolenou na míru nebo pomáhá při jednání s úřady. Foto: Petr Horník, Právo
Virtuální asistent pomůže v okamžiku, kdy nestíháte

„Řešili jsme i složitější požadavky, třeba komunikaci s celní správou. Klientovi se vracely obrazy ze zahraničí a na hranicích vznikly určité potíže,“ prozrazuje virtuální asistentka Nieslaniková. „Je to stejné, jako když má šéf vlastní sekretářku, ta také obstará spoustu věcí. Na nás můžete delegovat úkol nebo projekt a my ho za vás zařídíme a vyřešíme. V podstatě jsme takoví hodinoví produkční.“

Dovolená bez starostí

Týdně firmu osloví stovky lidí. Někdy jen s malými požadavky, například s doručením květin té správné osobě, s hledáním instalatéra na opravu kapajícího kohoutku nebo paní na hlídání či na úklid. „Snažíme se oslovovat kvalitní agentury a dodavatele, ale s tím bývá často kříž a je to velice náročné. Držíme se těch, kteří se nám osvědčili,“ přiznává.

Díky službě je možné nechat si naplánovat třeba dovolenou. „Není to tak dávno, co lidé chodili do různých agentur a cestovek a přímo na místě si kupovali letenky. Dnes se vše zařizuje přes internet, a ne každý se na něm dobře orientuje,“ myslí si Nieslaniková.

Asistenti kromě vyhledání vhodných letenek také zabukují hotel a najmou auto, vytvoří časový harmonogram a doporučí zajímavá místa. Sazba za službu je 250 korun na den pobytu. VIP balíček služeb, kdy se nemusíte starat vůbec o nic, přijde na pět tisíc.

Úkoly testovali na rodině

„Od loňského ledna máme zpoplatněný provoz. Předtím jsme zkoušeli, jak by koncept asistenta a kurýra mohl fungovat. Zpočátku jsme plnili úkoly našich rodin, přátel a známých. Následně jsme od nich dostávali zpětnou vazbu a testovali na nich, jak máme pracovat. Když s námi byli spokojeni, řekli o nás dalším lidem, na to se nabalily reklama a marketing,“ vzpomíná Nieslaniková, která do firmy nastoupila před rokem a půl, předtím se živila coby manažerka staveb. Stejně jako jejích šest kolegů musí být hlavně schopný organizační typ. Klienti virtuálního asistenta nejčastěji žádají o pomoc s úředními záležitostmi. Někdy stačí poskytnout plnou moc a kurýr vše vyběhá za vás, jindy asistentka zjistí všechny potřebné informace.

„Myslím, že naši zákazníci mají často zkreslenou představu o tom, kolik času skutečně zabere vyřízení jednotlivých úkolů. Člověk si sice řekne, že jde jen o jeden telefonát, jenže napoprvé se nedovoláte, následně vás čtyřikrát přepojí na někoho, kdo vám neumí odpovědět, a z tří minut je najednou půlhodina.“

Na druhou stranu je i komunikace s úředníky dovednost, která se dá zlepšovat. „Už vím, na co se mám ptát a jakým stylem. Ze začátku se mi stávalo, že jsem po skončení telefonátu zjistila, že nemám všechny potřebné informace.“

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků