Hlavní obsah

Čtrnáctiletá modelka podepsala kontrakt s módní značkou za šest miliónů

Novinky, ema

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sofia Mechetnerová z Izraele žila donedávna poklidný život. Svojí matce pomáhala s úklidem apartmánů a v domácnosti i s péčí o sourozence. Z její domovské módní agentury jednou dostala nabídku odcestovat do Paříže, kde okouzlila návrháře známé značky. Ti jí nabídli kontrakt a téměř okamžitě ji katapultovali na jednu z nejprestižnějších módních akcí roku.

Čtrnáctiletá modelka se poprvé objevila na mole na Týdnu módy v PařížiVideo: Novinky/Reuters

 
Článek

Sofiin příběh mnozí přirovnávají k pohádce o Popelce. Luxusní módní značka Dior dívce nabídla dvouletý kontrakt v hodnotě přes šest miliónů korun. A to samozřejmě nezůstalo bez odezvy. Naopak to zažehlo ohnivou globální debatu o zneužívání a vykořisťování dětí v módním průmyslu.

Fotografie z přehlídky, kde mladá dívka předvádí poloprůsvitné bílé šaty, pod kterými se jasně rýsují prsa, pobouřila mnoho lidí.

Z uklízečky modelkou

Narodila se jako nejstarší dítě ruským rodičům, kteří se přistěhovali do Izraele. Od svých 10 let vyrůstala však jen se svou matkou, která byla pečovatelkou v domě seniorů v Tel-Avivu. Protože neměli dostatek peněz, matka spávala na gauči a ložnici sdílela Sofia společně se svými sourozenci.

Protože matka měla několik zaměstnání, její nejstarší dcera hned po škole chodila domů, aby uvařila, uklidila, vyprala a pomohla s mladšími sourozenci. Občas také pomáhala matce s uklízením apartmánů.

To ještě nikdo netušil, že dlouhovlasou blondýnu s jasně modrýma očima čeká závratná kariéra v modelingu, která jí vydělá milióny.

Z izraelské modelingové agentury zamířila s agentem do Paříže na konkurz a focení. Bylo jí řečeno, že ve svých 14 letech je ale příliš mladá. Dívka, která poprvé byla v zahraničí a letěla letadlem, se šla podívat po městě.

Zašla do obchodu Christiana Diora, kde její doprovod, majitel izraelské agentury, který ji do Paříže doprovázel, upozornil, že v obchodě je designér značky Raf Simons. Požádali jej o fotku. A potom to vše začalo.

Kontrakt za šest miliónů

Simons zavolal do módní agentury, kde Sofii odmítli, pak hned vedoucímu castingů do Dioru, aby jim o krásné dívce z Izraele pověděl. O několik týdnů později jí zavolal agent z izraelské modelingové agentury a sdělil, že Dior, jeden z nejvýznamnějších módních domů na světě, žádá, aby dívka šla přehlídku na pařížském fashion weeku, a také nabízí kontrakt na dva roky za více než šest miliónů korun.

O dva týdny později už předváděla šaty známé značky. Mnozí kritizují její věk, avšak její agent Roberto Ben Shoshan upozorňuje, že není chvíle, kdy by o nezletilou dívku nebylo postaráno.

„Do školy budu chodit pořád, je to pro mě moc důležité, i navzdory tomu, že na základě kontraktu minimálně čtyřikrát ročně poletím do Paříže,“ řekla dívka pro I-24 news.

Co se týče peněz, přiznala, že vše dala své matce. „Přestěhujeme se do většího bytu, kde budu mít svůj pokoj a také velký obývací pokoj, kuchyň a krásnou koupelnu.“

Nízký věk není neobvyklý

Její vzhled ale vyvolal řadu emocí. Mnozí tvrdí, že je na práci v módním průmyslu ještě příliš mladá. Jenomže se nejedná o nic neobvyklého. Supermodelka Kate Mossová byla objevena také ve 14 letech, její kolegyni Naomi Campbelové bylo 15 let.

A nízký věk modelek i modelů je stále častější. Romeo Beckham, syn slavného fotbalisty, pózoval v reklamě značky Burberry, když mu bylo pouhých 12 let.

Sofia má štěstí, že kontrakt podepsala právě v Paříži. Na londýnském Fashion weeku například nesmí designéři oblečení prezentovat na dívkách mladších 16 let. A totéž platí i v New Yorku.

Módní dům Dior své rozhodnutí nijak veřejně nekomentoval, možná také proto, že není jediný, kdo zaměstnává mladé modelky. Pro konkurenční značku Chanel se stala tváří doplňků teprve 16letá dcera Johnnyho Deppa.

„Je mi líto, že to musím říct, ale lidé to oblečení chtějí vidět na dívkách, jako jsou tyto. Mohou se s tím identifikovat, i když jsou v jiné věkové skupině. Móda je o aktuálnosti. A tyhle dívky jsou zrovna aktuální,“ řekl k tématu Karl Lagerfeld, návrhář značky Chanel.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám