Hlavní obsah

Po tragické srážce rychlovlaků obvinili v Číně 54 lidí včetně ministra železnic

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zpráva o červencové železniční nehodě, kterou vydala čínská vláda, přisoudila vinu na neštěstí vadné železniční konstrukci, ale i chybám managementu. Z nehody, která si vyžádala 40 mrtvých a skoro 200 zraněných, už bylo obviněno 54 lidí.

Foto: Profimedia.cz

Červencová nehoda si vyžádala 40 mrtvých a zhruba dvě stovky raněných

Článek

K nehodě došlo 23. července na východě země, když do vysokorychlostního vlaku zezadu narazil jiný vysokorychlostní vlak. Dva vagóny první soupravy přitom z mostu spadly. Při nehodě přišly o život čtyři desítky lidí. [celá zpráva]

Neštěstí přitom předcházel zásah blesku, po němž se signální zařízení na nádraží Wen-čou, kam vlak směřoval, nezměnilo ze zelené na červenou. Proto také na trať vyjela další souprava.

V Číně už kvůli případu padlo 54 obvinění. Mezi obviněnými je i bývalý ministr železnic Liou Č'-ťün, který byl propagátorem staveb vysokorychlostní železnice. Dalším obviněným je i šéf společnosti vyrábějící signalizační zařízení. Ten však v srpnu zemřel na infarkt.

Neštěstí vyvolalo rozhořčení čínské veřejnosti a vláda se v reakci na to rozhodla snížit maximální rychlost na vysokorychlostních tratích a pozastavit nově připravované projekty. Druhý největší čínský výrobce vlaků China CNR rovněž stáhl z bezpečnostních důvodů z provozu 54 rychlovlaků užívaných na nové vysokorychlostní železnici spojující dvě nejvýznamnější čínská města Peking a Šanghaj.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám