V Mexiku identifikovali nový druh dinosaura s obřím hřebínkem

– Mexiko

Archeologové v Mexiku identifikovali nový druh dinosaura díky nálezu a rekonstrukci až 73 milionů let starých kostí. Informovala o tom agentura AFP. Živočich se vyznačoval pestrobarevným hřebínkem a sluchem schopným zaznamenat zvuky o nízké frekvenci. Vědci nového dinosaura pojmenovali Tlatolophus galorum.

BEZ KOMENTÁŘE: V Mexiku identifikovali nový druh dinosauraVideo: NATIONAL INSTITUTE OF HISTORY AND ANTHROPOLOGY (INAH) , Reuters

První zbytky dinosaura objevili archeologové v roce 2013. Tehdy nalezli v oblasti General Cepeda na severu Mexika jeho ocas. Následující průzkumy vedly k objevu dalších kostí včetně lebky či 1,3 metru dlouhého hřebínku. Poskládání a rekonstrukce kostí pak umožnila pojmenování nového druhu.

Podle vědců byl Tlatolophus galorum býložravcem. „Víme, že jeho sluch byl schopný vnímat zvuky o nízké frekvenci, předpokládáme, že to byl pokojný a komunikativní dinosaurus,” uvedl mexický národní archeologický ústav (INAH), který vedl průzkum spolu s univerzitou v Mexiku (UNAM). Vědci se také domnívají, že dinosaurus byl schopný vydávat silné zvuky při páření nebo aby odradil dravce. Jeho hřebínek byl údajně pestrobarevný.

Tyranosauři možná žili ve smečkách jako vlci

Podle archeologů se kostra dinosaura dobře uchovala, protože živočich před 72 až 73 miliony let zahynul ve velmi bahnité vodní ploše. Mršinu tak bahno rychle zakrylo, což výrazně pomohlo k dobré konzervaci kostí. Například v případě lebky se zachovalo až 80 procent její struktury.