Dětská univerzita připravila žákům základních škol pravou imatrikulaci

Právo, sz

Přesnou kopii akademické imatrikulace s převzetím studijních výkazů čili indexů, prožilo v sobotu osm desítek žáků základních škol při vstupu na Dětskou univerzitu Technické univerzity Liberec. Rektor univerzity Zdeněk Kůs vyjádřil naději, že technické obory nejmladší studenty zaujmou a mnozí se pak přihlásí na skutečné vysokoškolské studium.

Foto: Pavel Smrž , Právo

Imatrikulace na Dětské univerzitě technické univerzity v Liberci

„Loni byla Dětská univerzita novinkou, letos se do prvního ročníku přihlásilo 83 dětí a dalších padesát postoupilo do navazujícího druhého ročníku. Odpolední dvousemestrální výuku o každém druhém týdnu jsme sestavili ze šesti atraktivních přírodovědných oborů. Do druhého ročníku mělo zájem postoupit 80 procent absolventů prvního ročníku a pro ně jsme uchystali jako novinky výpočetní techniku ve strojírenství, konstrukci automobilů, ale i mikrobiologii a sanační technologie nebo aplikovanou chemii,“ shrnul realizátor Dětské univerzity z projektu Starttech – Začni s technikou, Miloš Hernych.

Foto: Pavel Smrž , Právo

Imatrikulace na Dětské univerzitě technické univerzity v Liberci se stala dojímavým aktem pro děti, jejich rodiče i pedagogy.

Dodal, že partnery unikátního projektu jsou Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola v Liberci a Krajská vědecká knihovna v Liberci.

„Kdo viděl modely, které děti v prvním ročníku samy zkonstruovaly, musel uznat, že zvládly hodně věcí v oblasti programování, matematice i fyzice. Snažíme se je přesvědčit o tom, že tyto vědy jsou nejen užitečné, ale také zajímavé,“ poukázal rektor Kůs.