CoRoT-7b (v popředí) obíhá kolem hvězdy CoRoT-7. Foto: Profimedia.cz

Astronomové našli mimo Sluneční soustavu první pevnou planetu

Astronomové našli vně Sluneční soustavy planetu s pevným jádrem. Skoro se na ní dá stát - kdyby tam nebylo tak horko. Uvedla to agentura AP.

CoRoT-7b (v popředí) obíhá kolem hvězdy CoRoT-7. Foto: Profimedia.cz
Astronomové našli mimo Sluneční soustavu první pevnou planetu

Vědci ve snaze nalézt ve vesmíru známky života objevili přes 300 planet mimo sluneční soustavu. Všechny ale obestírá plyn anebo se nedá dokázat, zda jsou pevné. Objev první takové planety potvrdili evropští astronomové.

„Je to něco jako Země, jenom příliš blízko svému slunci,“ uvedl jeden z výzkumníků z německé observatoře Thuringer Artie Hatzes. Vědci pátrají po planetách s pevným povrchem, protože ty dávají naději na život na něm.

Astronomové objevenou planetu CoRoT-7b přezdívají lávová. Na jejím povrchu je totiž téměř 2000 stupňů Celsia, což existenci života vylučuje. Planeta kolem svého slunce oběhne rychlostí téměř 750 000 km/h za 20 hodin. Merkuru, planetě nejblíže Slunci, to trvá 88 dní.

CoRoT-7b byla objevena počátkem roku a od té doby vědci zjišťovali její hustotu. Planeta obíhá kolem hvězdy CoRoT-7 vzdálené 500 světelných let a viditelné na zimní obloze.