Hlavní obsah

Zlatá kolekce Nadi Urbánkové představuje velké hity, balady, kantilény i zvonivou country muziku

Novinky, Robert Rohál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Více než sedmdesát písniček na ploše třech CD přináší Zlatá kolekce Nadi Urbánkové, které vydává v těchto dnech Supraphon. Zpěvačka, která v tomto měsíci slaví kulatiny, se představuje nejen jako interpretka, ale v několika případech i jako textařka.

Foto: archiv Supraphon

Zpěvačka Naďa Urbánková na snímku ze začátku 70. let.

Článek

Průřez nabízí od velkokapelového soundu, hitů ze Semaforu, kde jako Naďa Urbánková začínala přes festivalové kantilény a balady až k moderní zvonivé country muzice, kterou reprezentují nahrávky slavné kapely Country Beat Jiřího Brabce.

Vedle největších hitů (Svítá nad velkou louží, Drahý můj, Mosazný džbán, Závidím, Svatební průvod, Blonďák s červenou bugatkou, Vilém peče housky), ale nechybějí ani další důležité skladby jako Remedium (pětiminutová balada z repertoáru Maryly Rodowicz), Táta přijde každou vteřinou, Stačilo jen zavolat (z filmu Romance za korunu) nebo Jsem na světě rád, což je duet s Karlem Gottem.

Není to však jediný dvojzpěv, protože na Zlaté kolekce Nadi Urbánkové najdeme i další, například Amfora, lexikon a preparát (s Evou Pilarovou a Jiřím Šlitrem), Někdy se k nám dívá (s Miluškou Voborníkovou), Ukrejvám rozpaky (s Milanem Drobným), Mám už tě dost (s Jiřím Suchým), Jen ty jsi můj princ (s Ondřejem Čejkou) nebo Vzácný nápoj mládí (s Karlem Černochem).

„Dokonale profesionální, a přitom stále naprosto upřímně vlídný a především důvěryhodný projev Nadi Urbánkové, které doslova vykvetl díky působení na pláních country, přinesl záhy i zájem kormidelníků velkých orchestrů. A Naďa to dokázala proměnit s maximální elegancí v řadu výrazných triumfů. Děčínská kotva, nebo Bratislavská lyra a v létech 1972 - 1976 suverénní vítězství v tehdy mimořádně oblíbené posluchačské anketě Zlatý slavík. Se stejnou bravurou a suverenitou zvládla nedohledný zástup televizních vystoupení. A přitom stále zářila na koncertech vytrvale se měnící sestavy Country Beatu. S ním se v roce 1973 představila anglickému publiku na Velikonočním mezinárodním festivalu ve Wembley a o rok později v kolébce country zámořském Nashvillu,” píše zasvěceně v bookletu Miroslav Černý, jednak častý zpěvaččin textař, jednak člověk, který tuto kompilaci vybral a sestavil.

Vedle toho nelze neocenit ani krásné původní skladby Jiřího Brabce či Jindřicha Brabce stejně jako básnivé texty Zdeňka Borovce, Miroslava Černého, Jiřího Grossmanna, Jana Nemejovského nebo samotné zpěvačky.

Reklama

Výběr článků

Načítám