Hlavní obsah

Závod automobilů do vrchu Ústecká 21 opět rozšířen o evropský šampionát historických vozidel

Novinky, Stanislava Dvořáková
Aktualizováno

Autoklub Ústí nad Orlicí pořádá ve dnech 25. a 26. srpna 60. a 61. ročník Mezinárodního závodu automobilů do vrchu Andrlova chlumu rozšířený o Mistrovství Slovenské republiky historických a soudobých automobilů a Mistrovství Evropy historických vozidel.

Foto: Stanislava Dvořáková

Osella PA 20 - ukázková jízda Otakara Krámského ml.

Článek

Jubilejní šedesátka konání závodu do vrchu Andrlova chlumu Ústecká 21 dostala do vínku ke svému výročí několik novinek. Vedle tradičních závodů Mistrovství České republiky historických a soudobých automobilů a Mistrovství FIA Zóny střední Evropy, České trofeje a  Memoriálu Miroslava Urbana, s jehož osobou byla Ústecká 21 neodmyslitelně spojena, to je i Mistrovství Slovenska soudobých i historických automobilů a po delší přestávce se opět na ústecké trati pojede  hodnocení do Mistrovství Evropy historických vozidel.

Závod bude řízen ředitelským sborem v čele s Ing. Jiřím Janákem a jeho zástupkyní Ing. Zdenkou Urbanovou a dalšími 17 činovníky, 120 pořadateli, včetně zdravotní a technické služby. Do funkce hlavního sportovního a hlavního technického komisaře byli delegováni činovníci FIA a FAS Rod Parkin (GBR) a Boris Gorup (HVR). 

Návštěvníci se tak mohou těšit na 130 špičkových závodníků nejen z České republiky, ale také ze Slovenska, Polska, Rakouska a Itálie. Za ČR se např. představí Miloš Beneš, vicemistr Evropy v kat. 2 a několikanásobný mezinárodní Mistr ČR závodů do vrchu. Zároveň po oba dny je zájemcům umožněn vstup do depa a prohlídka závodních speciálů. V závodě se pak objeví řada světových značek jako BMW, Fort Fiesta, Volkswagen, Renault, Peugeot, Mitsubishi a řada dalších.

Součástí oslav jubilea bude ukázková jízda Otakara Krámského ml., který chce při tomto výročí závodu připomenout divákům vůz Osellu PA 20 svého tragicky zesnulého otce, pravidelného účastníka závodů na Andrlův chlum.

Další výjimečnou událostí bude křest knihy Historie závodu Ústecká 21, která k tomuto výročí vychází a zájemci si ji mohou zakoupit.

V sobotním programu byly 2 tréninky a od 13 hodin závodní jízdy. Úspěšné ranní tréninky bez jakýchkoliv nehod, příznivé klimatické podmínky a optimální teplota asfaltu zlákala jezdce při závodní jízdě k jejich maximálním výkonům. Tím se přihodilo několik poruch na vozidlech, které včetně opravných jízd se podepsaly na délce trvání programu. Navíc došlo k jedné nehodě, při které závodník Oskar Beneš z MJ Autosport nezvládl nejtěžší zatáčku č. 12 a narazil do stromu. Sám vyvázl bez zranění, ale jeho vůz Ford Fiesta WRC byl značně poničený.

To vše přineslo značné zdržení programu, takže závěrečné defilé vozů proběhlo s nástupem tmy a vzhledem k chladnému večeru i vyhlášení vítězů sobotních jízd po 21. hodině s malým počtem diváků. Mezi prvními výsledky byl vyhlášen Mistr ČR Miloš Beneš, který se umístil před Dušanem Nevěřilem a Davidem Komárkem a Mistr SR Věroslav Cvrček, který dosáhl lepšího času než druhý Igor Drotar a třetí Tomáš Ondrej.

Nedělní 61. ročník má na programu od 8 do 11 hodin jeden oficiální trénink. Slavnostní zahájení proběhne v 11.30 hodin a od 12 hodin začne 1. závodní jízda, od 14 hodin 2. závodní jízda. Třicet minut po poslední jízdě bude provedeno vyhlášení vítězů a předání cen.

Reklama

Výběr článků

Načítám