Hlavní obsah
Semestrální práce studentů zhodnotilo také vedení oděvní firmy. Foto: VŠB-TUO

Studenti Ekonomické fakulty spolupracují s podnikovou praxí

Ekonomická fakulta Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava nabízí studentům hned několik možností k ověření získaných teoretických znalostí v praxi. Jednou z nich je například řešení semestrální práce v prostředí reálné firmy.

Semestrální práce studentů zhodnotilo také vedení oděvní firmy. Foto: VŠB-TUO
Studenti Ekonomické fakulty spolupracují s podnikovou praxí

Během zimního semestru akademického roku 2018/2019 posluchači prvního ročníku navazujícího magisterského studia oboru Ekonomika podniku zhotovili návrhy pro možná vylepšení ve skrochovické firmě Moravec kvalitní ponožky.

„Zaměřili se přitom na zvýšení prodeje prostřednictvím návrhů na rozšíření výrobního sortimentu či na zmapování podnikatelského prostředí pro vytvoření e-shopu ve vybrané zemi,“ popsala Jindra Peterková, odborná asistentka na Ekonomické fakultě.

„Devět nejlepších prací jsme posoudili ve vedení naší oděvní firmy a vybrali tři nejnápaditější. Obecně výtvory studentů klasifikuji jako velmi dobré. Každý v sobě může mít unikátní myšlenku, která se v praxi dá úspěšně realizovat. Proto žádnou práci nezahazuji a důkladně pročtu všechny beze zbytku,“ sdělil Vladislav Moravec, jednatel společnosti. 

Firma Moravec kvalitní ponožky se studenty již spolupracovala před dvěma roky a některé nápady již zrealizovala v praxi. „Výsledkem letošní spolupráce se studenty jsou především tři návrhy, u kterých spatřujeme možný potenciál využití. Studenti mě nastartovali novým směrem, kdy se nedívám na naše ponožky jako na ošacení, ale jako na módní doplněk,“ zhodnotil Vladislav Moravec.

Vedení firmy ocenilo jako nejzdařilejší práci Lucie Lakatosové a Lucie Lapišové. Dívky se zaměřily na výrobu neoprenových ponožek a pro ověření svého nápadu zmapovaly trh. „Došly jsme k závěru, že by lidé preferovali neoprenové ponožky v kotníkové variantě v cenové relaci do 150 korun za pár,“ popsaly budoucí ekonomky.

Studentky se rovněž vypořádaly s technologickou stránkou výroby produktu. Musely zajistit dodavatele šicího stroje a také vhodné látky, následně pak i vypočítat náklady na výrobu, tržby, zisk včetně návratnosti stroje. Součástí projektu byl také výčet rizik spojených s jeho realizací.

Zařazování praktických úkolů do výuky je pro studenty velmi přínosné zejména pro jejich lepší uplatnění na trhu práce. Získávají díky nim aplikační schopnosti, rozšiřují si komunikační dovednosti a schopnost argumentace při prezentování svého nápadu.

Pedagogové fakulty by uvítali také další firmy, jejichž představitelé by rádi spolupracovali s budoucími ekonomy. Čeští výrobci, kteří by měli zájem, mohou kontaktovat Jindru Peterkovou na emailové adrese jindra.peterkova@vsb.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků