Článek
Setkání příznivců desítek let starých strojů bylo naplánováno na celé tři dny, nicméně samotný závod, rozdělený do dvou etap, se uskutečnil v sobotu od 9 do 17 hodin. I přes nepřízeň počasí se těšil značnému diváckému zájmu.
Stroje byly rozděleny do čtyř kategorií a o pořadí rozhodovalo především plnění úkolů na kontrolních průjezdních stanovištích. V případě bodové shody rozhodovalo pak stáří vozidla, přičemž přednost měla dostat vozidla dříve vyrobená.
První etapa závodu byla 60 km dlouhá a namířila si to ze Sokolova přes Královské Poříčí, Starou a Novou Roli do Karlových Varů, kde byl připraven oběd. Ve 13 hodin pak startovala etapa číslo 2, která vedla z Varů do Lokte a dále přes Staré Sedlo, Sokolov, Habartov, Bukovany, Citice, Dolní Rychnov a zpět do Sokolova. Jezdci při ní zdolali vzdálenost 47 km a do cíle se měli za úkol dostat nejpozději v 17 hodin.
Já osobně jsem využil možnosti spatřit tolik opečovávané plechové mazlíčky na průjezdním stanovišti na náměstí Přátelství v Habartově, kam společně se mnou i přes neutuchající nepřízeň počasí zamířilo asi kolem sta dalších diváků, kteří si nechtěli nechat ujít toto nevšední setkání s historickými auty a motorkami.
Zážitek ze setkání byl pro diváky mnohdy umocněn, když bylo osazenstvo vozidla oděno do dobových kostýmů, kulisa dávných časů tak byla přímo dokonalá. Asi největší pozornost a rozruch vzbudila dvojice vypulírovaných Rolls Royců z přelomu dvacátých a třicátých let minulého století, která dorazila na stanoviště takřka současně. Majestátnost a samozřejmě i hodnota těchto vozů byla přímo očividná.
Asi po dvou hodinách se kolona bezmála devadesáti historických strojů uzavřela a diváci se rozešli plni zážitků z tohoto nevšedního setkání. Vůně benzínu, krásně nalakované plechy a chromované ozdoby splnily účel, opět přitáhly zaslouženou pozornost a staly se znovu dokladem řemeslné zručnosti našich předchůdců z časů, kdy auta nedosahovala závratných rychlostí, ale byla prostě krásná a měla duši.