Hlavní obsah
Parní lokomotiva Skaličák v Židlochovicích Foto: Stanislav Petřík

Parní lokomotiva Skaličák zahájila provoz na obnovené trati do Židlochovic

V neděli 8. prosince se za hojné účasti veřejnosti konalo slavnostní zahájení provozu na obnovené trati z Hrušovan u Brna do Židlochovic. Poslední osobní vlak tu jel 2. června 1979, od té doby trať chátrala. Kompletní obnova trati trvala jeden rok.

Parní lokomotiva Skaličák v Židlochovicích Foto: Stanislav Petřík
Parní lokomotiva Skaličák zahájila provoz na obnovené trati do Židlochovic

Před příjezdem parního vlaku mohli návštěvníci navštívit nedalekou Robertovu vilu, kde probíhal řemeslný jarmark. Před staniční budovou zazpíval vánoční písně mužský sbor Švarcavan a Blučiňáci. Vystoupily také mažoretky Lassies z nedalekého Brna.

Krátce po třinácté hodině dorazil historicky první vlak s cestujícím od obnovení trati. V čele byla parní lokomotiva 433.001 Skaličák. Postrku se zhostila dieselová lokomotiva 742.320 zvaná Kocour. Tato souprava následně jela také na dvou párech vlaků mezi Hrušovany a Židlochovicemi, které byly beznadějně vyprodány.

Promluvili i vzácní hosté

Starosta města Jan Vitula (TOP 09) uvítal všechny přítomné a poděkoval za úsilí při vybudování tratě všem politikům, ale i občanům Židlochovic, kteří museli snášet dočasná omezení provozu na pozemních komunikacích během stavby.

Slavnostní projev přednesl i ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který vyzdvihl význam železniční dopravy. „Doufám, že budete hojně jezdit vlakem do Brna a že se konečně uleví přeplněným silnicím v okolí,” dodal na závěr.

Náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Roman Hanák (ČSSD) upozornil na skutečnost, že kraj nakoupil nové elektrické jednotky koncepčně vycházející z RegioPanterů, které by na zdejší trati měly jezdit od roku 2022.

Pravidelný provoz začne příští neděli

Od neděle 15. prosince budou jezdit vlaky do Brna každou hodinu, většina z nich bude zajíždět až do Tišnova. Ve špičce pracovních dní bude interval dokonce půlhodinový. Cestu ze Židlochovic na brněnské hlavní nádraží vlak zvládne za pohých dvacet pět minut.

Na spojích se objeví zánovní elektrické jednotky RegioPanter, kde je možné využít službu připojení k síti Wi-Fi, což ocení zejména studenti, ale i pracující. Velkým plusem těchto jednotek je jejich nízkopodlažnost. Klasické soupravy s lokomotivou do Židlochovic zajíždět nebudou, protože obě koleje jsou kusé a souprava by se nedala objet.

Od ledna příštího roku navíc bude ve vlacích platit tarif Jihomoravského kraje, který umožňuje cestovat na jednu jízdenku jak vlakem, tak i návaznou městskou hromadnou dopravou v Brně.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků