Hlavní obsah
Nová trolejbusová trať na Hranečník. Ostrava 12.10.2015 Část trolejbusové tratě na Hranečníku. Foto: Josef Zajíc

Nová trolejbusová trať a 105 nových autobusů na zemní plyn v Ostravě

Nová trolejbusová trať na Hranečník v Ostravě, plnící stanice CNG a 105 nových nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG byly v pondělí slavnostně uvedeny do provozu na Hranečníku a v Dopravním podniku Ostrava a. s.

Nová trolejbusová trať na Hranečník. Ostrava 12.10.2015 Část trolejbusové tratě na Hranečníku. Foto: Josef Zajíc
Nová trolejbusová trať a 105 nových autobusů na zemní plyn v Ostravě

Na dopravním terminálu Ostrava - Hranečník byla dokončena stavba tří kilometrů nové trolejbusové tratě z centra Ostravy na Hranečník a zpět. Tím se na terminálu spojily  tratě a linky autobusů, tramvají a nově od příštího roku i trolejbusů. 

Cestující tak budou mít bezproblémovou možnost přestupu do centra Ostravy a vybrat si nejvýhodnější spoj. Po dokončení terminálu Hranečník bude v provozu také odbavovací, odpočinková  budova pro cestující i zaměstnance.

Projekt výstavby trolejbusové dráhy úspěšně realizovala akciová společnost OHL ŽS a kromě nové tříkilometrové tratě zahrnovala stavba i zařízení bezbariérových zastávek a rekonstrukci měnírny. Projekt v hodnotě 60 miliónů korun byl z 85 procent financován z Programu švýcarsko-české spolupráce, 15 procent hradil rozpočet statutárního města Ostravy.

„Druhým významným projektem, který zároveň otevírá zcela novou etapu v procesu ekologizace vozového parku ostravského dopravního podniku, je dodávka nových nízkopodlažních autobusů s pohonem na zemní plyn. Do terénu na linky tak postupně vyjede 90 dvanáctimetrových a 15 osmnáctimetrových autobusů s pohonem na zemní plyn. Výrobcem nových autobusů je polská společnost Solaris Bus&Coach,” informoval Ing. Miroslav Albrecht, tiskový mluvčí DPO

„S dodávkou autobusů s pohonem na zemní plyn úzce souvisí dokončení a zprovoznění nové velkokapacitní plničky CNG. Náročnou stavbu v hodnotě 55 miliónů korun realizovala pro městského dopravce v areálu dílen v Ostravě - Martinově havířovská společnost GASCONTROL. Svými parametry, výkonem 3000 Nm3/hod. a obsluhou 24 autobusů za hodinu, patří tato plnička k nejvýkonnějším ve střední Evropě,” dodal Miroslav Albrecht.

Obou významných akcí se v Ostravě zúčastnil švýcarský velvyslanec Markus-Alexander Antonietti, náměstek ministerstva životního prostředí Vladimír Mana, náměstek ostravského primátora Ivo Hařovský a náměstek hejtmana MSK Daniel Havlík.

„Všechny dnes slavnostně uváděné projekty, ať již nová trolejbusová trať s napojením na terminál Hranečník nebo dodávka 105 nových nízkopodlažních autobusů včetně kapacitní plničky na CNG, vytváří společně s již realizovanými projekty synergické efekty nejen v rámci MHD, ale celého města Ostravy,” řekl závěrem Roman Kadlučka , ředitel ostravského dopravního podniku.

Slavnostní uvedení nové trolejbusové tratě i autobusů a plničky CNG do provozu vyvrcholilo symbolickým přestřižením pásky, které vytváří výrazný milník v historii Dopravního podniku Ostrava a.s.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků