Noc vědců osloví veřejnost také v Plzni - ovšem nejen tam

Novinky, Alena Lochmannová

Noc vědců, největší jednorázová akce na podporu vědy a techniky v EU, se pravidelně koná každý čtvrtý zářijový pátek na stovkách lokalit po celé Evropské unii. Letos bude na programu v pátek 28. září.

Foto: Techmania Science Center

V pátek 28. září se uskuteční největší jednorázová akce na podporu vědy a techniky v EU - Noc vědců.

"Noc vědců je rozsáhlé setkání veřejnosti s vědecko-výzkumnými pracovníky při společných aktivitách, které se koná po celé Evropě již od roku 2005 vždy zároveň v jediný den v roce, letos 28. září," informoval Ondřej Votruba z plzeňské Techmanie, který projekt pro ČR koordinuje.

Smyslem celého projektu s letošním mottem Věda nestárne je opřít se o skutečné lidi, představit jejich práci, myšlenky, osobnosti a zábavnou formou předat to, co je pro každého z nás uchopitelné bez rozdílu věku, vzdělání či postavení: radost z poznávání.

Česká republika se zapojila do projektu v roce 2006 a od roku 2007 je národním koordinátorem pro Českou republiku plzeňské Techmania Science Center.

Na desítkách lokalit po celé republice se populární formou představí věda a zejména její nositelé – vědečtí pracovníci.

Techmania Science Center v Plzni nabídne např. vědecko-technické show, nebo setkání s jadernými energetiky, Hvězdárna a planetárium hl. m. Prahy chystá premiéru pořadu Tajemství času a hvězd, kterou připomíná 100. výročí pobytu Alberta Einsteina v Praze, Přírodovědecká fakulta UK v Praze připraví mj. atraktivní vědecké mikrofotografie z elektronového a fluorescenčnho mikroskopu.

V Brně bude možné díky Fakultě chemické VUT nahlédnout do tajů nanotechnologií či plazmochemie, České Budějovice budou patřit experimentálnímu večeru v duchu elektronické hudby s pestrou paletou různých hudebních stylů apod.