Hlavní obsah

Návrhy studentů Ekonomické fakulty využívá výrobce ponožek v praxi

Novinky, Libuše Miarková

Jak si ověřit teoretické znalosti v praxi? K firmám, které s Ekonomickou fakultou Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě úzce spolupracují, patří například skrochovická firma Moravec kvalitní ponožky z opavského regionu.

Foto: archiv Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava

Závěrečné vyhodnocení semestrálního projektu se uskutečnilo prostřednictvím výukového produktu BigBlueButton.

Článek

Ta oceňuje, že studenti participují na řešení úkolů z praxe. Děje se tak v rámci předmětu Ekonomika a řízení podniku, jehož garantkou je docentka Jindra Peterková. Jak zdůraznila, tato forma spolupráce významně podporuje propojení teoretických poznatků s praxí. Proto také usiluje o navázání dalších nových kontaktů s firmami.

V akademickém roce 2019/2020 budoucí ekonomové řešili pro skrochovickou společnost dvě témata: Zvýšení prodeje ponožek rozšířením výrobního sortimentu a zmapování podnikatelského prostředí pro vytvoření e-shopu pro Slovensko a Německo. Přitom kladli důraz na ekonomickou proveditelnost svých návrhů.

Deset semestrálních prací vedení skrochovické firmy začátkem května posoudilo a vyhodnotilo tři nejlepší. „Všechny jsou na výborné úrovni, výběr byl opravdu těžký. Že studenti přemýšlejí a přicházejí s návrhy, jak naši výrobu vylepšit, velmi oceňujeme. Při čtení si uvědomuji, co ve firmě není optimální a co je třeba napravit,“ uvedl Vladislav Moravec, jednatel společnosti.

Se studenty ostravské Ekonomické fakulty úspěšně spolupracuje řadu let. Některé dřívější podněty firma zdárně využívá v praxi. Například v roce 2016 Katarzyna Czerná a Eliška Báhrová se zaměřily na výrobu ponožek pro seniory. Jak uvedl Vladislav Moravec, projekt obou studentek už realizují. „V méně rozpracovaném stádiu máme neoprenové ponožky. Je to segment s perspektivou, o němž vážně uvažujeme,“ dodal majitel firmy.

Přitom přemýšlí o dalších podnětných návrzích, které se zrodily z posledních semestrálních prací. Z nich se firmě nejvíce zamlouvají Ponožky pro psy od studentů Martina Sikory a Mariana Řehy. Druhé místo pak patří Barboře Podzemné a Veronice Židkové a jejich novému sortimentu pro letní měsíce: Cyklistickým rukavicím a termoobalu na láhev. Třetí příčku obsadily Eva Kročová a Markéta Kročová, jež vytvořily e-shop v němčině.

„Rozhodly jsme se pro německý trh, jelikož tamější zákazník podle nás nejvíce ocení kvalitní zboží s dlouholetou tradicí a prestiží, kterou skrochovická firma má a nese přímo v názvu,“ uvedla Eva Kročová. „Webové stránky jsme přeložily do němčiny, obohatily o nové prvky a představily kompletní výrobní sortiment firmy. Přitom jsme pravidelně komunikovaly s panem Moravcem, který s velkou rychlostí odpovídal na otázky. Těšilo nás psát seminární práci, kterou firma možná využije a bude tedy něčím přínosná,“ dodala Markéta Kročová.

Zpětnou vazbu majitele skrochovického výrobce ponožek, jeho profesionální a korektní přístup ocenila i Veronika Židková: „Získaly jsme cenné rady a zkušenosti, za které moc děkujeme. S Barborou Podzemnou jsme se z původních pěti návrhů výrobků pro letní prodej nakonec omezily jen na cyklistické rukavice a termoobal na lahev. Podle nás jsou konkurenceschopné, protože zálibu v cyklistice v dnešní době nachází relativně velká část populace,“ dodala studentka.

Reklama

Výběr článků

Načítám