Hlavní obsah

Konference ve vysočanském Clarionu zhodnotila výsledky projektu Přátelská místa

Novinky, Dana Belušová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V Clarionu v Praze-Vysočanech proběhla začátkem listopadu konference Přátelská místa po 5 letech. Projekt Červeného kříže Přátelská místa – garance služeb bez bariér dal vzniknout národní síti míst, kde se hendikepovaným lidem a seniorům dostane záruka profesionálního přístupu a dostupnosti služeb.

Foto: Clarion Congress Hotel Prague

Přátelská místa

Článek

Do pilotní fáze projektu se od roku 2009 zapojilo téměř 1000 osob z 53 organizací. Cílem konference bylo připomenout smysl projektu a zrekapitulovat jeho přínos za uplynulých pět let.

Vytvořit tzv. Přátelské místo mají poskytovatelé možnost absolvováním speciálního školicího kurzu a certifikace provozovny. Její součástí je například i posouzení přístupnosti služeb, v rovině stavebních úprav i v rovině komunikační. Přátelským místem je i Clarion Congress Hotel Prague, který získal prestižní certifikát v roce 2010. 

„Jsem hrdý, že našim klientům můžeme poskytnout profesionální služby. Znalost komunikace s lidmi s různým typem omezení není v dnešní době samozřejmostí a jsem rád, že jsme se díky školením měli možnost vžít se do situace našich hostů. Jedná se často o detaily a člověk si někdy ani neuvědomí, s jakými obtížemi musejí lidé s hendikepem zápolit.“, podělil se v rámci konference se svými zkušenostmi ředitel hotelu Miroslav Bukva.

Personál hotelu jako recepční, číšníci nebo servírky, kteří přicházejí do přímého styku s hosty, absolvovali v rámci certifikace speciální školení, jak obsluhovat hosty s určitým handicapem, postižením ať už nevidomé, neslyšící anebo vozíčkáře.

„Nevědomá neznalost je velkým problémem úředníků nebo lékařů stejně jako pracovníků ve službách. Výsledky pilotní fáze projektu ukázaly, že výuce správné komunikace s hendikepovanými lidmi a seniory není věnována vůbec žádná pozornost, a to ani při výuce na školách všech stupňů, ani při vzdělávání úředníků,“ zdůraznil na konferenci Pavel Wiener, manažer projektu, a upozornil tak na přetrvávající nedostatky ve znalostech v soukromém i veřejném sektoru.

V rámci programu vystoupili mimo jiné prezident Českého červeného kříže Marek Jukl, ředitel odboru trhu práce MPSV Jiří Vaňásek nebo prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek, který připomněl přínosnost i pro samotné obchodníky. „Proškolení zaměstnanců jednoznačně přináší konkurenční výhodu a profesionální služby.“, uvedl.

Součástí konference bylo dále předání nových certifikátů za rok 2014, které získaly například Národní knihovna ČR, Pojišťovna Kooperativa nebo Česká spořitelna.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám