Hlavní obsah

Habartovští žáci se o ekologii učili trochu jinak než obvykle

Novinky, Aleš Plevka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednou z novinek před pár lety provedené reformy základního školství je i hojnější zavádění moderních metod výuky a častější zařazování projektů na nejrůznější témata. Na konci března vyvrcholila více než měsíční snaha žáků alespoň zčásti zvládnout dnes velmi progresivní ekologickou problematiku.

Foto: Aleš Plevka

Devítka nás pozvala do světa energií

Článek

Již asi v polovině února se žáci od prvňáčků až po deváťáky dozvěděli, že na konci března je budou čekat celkem tři dny, které notně vybočí ze zaběhnutých standardů pro klasické školní dny. Nic však není zadarmo, a aby vše klaplo, musela většina ze žáků vyprodukovat nějaké to úsilí navíc.

Třídy si vybraly různé náměty a jejich úkolem bylo sestavit prezentaci, která by dané ekologické odvětví představila přístupnou formou i všem ostatním žákům školy. Příprava to nebyla zcela jednoduchá, bylo nutné se jí věnovat ve škole, ale také v  osobním volnu doma.

Během několika týdnů se zapojila většina žáků i pedagogů. V rámci výtvarky se tvořily plakáty a ilustrace, na pracovkách pak vznikaly rekvizity a převleky, v přírodopisu, zeměpisu či chemii se získávaly potřebné informace, v rámci informatiky se tvořily digitální prezentace a při češtině se zase zapracovalo na tom, aby vše vyznělo správně česky a bylo také vhodně odprezentováno.

Ve čtvrtek 24. března pak měly třídy celý den na generální zkoušky a také na to, aby si žáci přetvořili prostor třídy k obrazu svému. Polepena byla okna a zdi, pomalovány tabule, připraveny rekvizity a dotaženy poslední detaily na převlecích.

V pátek pak vše vypuklo na ostro. Bylo nutné se držet připraveného plánu, který sestavila hlavní organizátorka celého projektu Mgr. I. Marková. V 8.15 se rozběhl maratón prezentací a přesunů, který trval více než čtyři hodiny. Vždy dvě třídy navštívily tu třetí a žáci tak se zájmem sledovali snažení svých kolegů. Pak se role vyměnily. A co že se vlastně všichni naučili?

Deváťáci předvedli zdroje energií. Osmáci nás vzali na exkurzi do vzduchu a za vodním živlem. Sedmičky představily problematiku recyklace odpadů a předestřely nám, proč je některé oblasti nutné chránit více, šestka nám podala vyčerpávající info o třídění odpadů.

V pondělí nás čeká návštěva na prvním stupni, kde se jistě dozvíme od 1. až 5. tříd také mnoho zajímavého a oplatíme jim jejich páteční pozornost.

Reklama

Výběr článků

Načítám