Hlavní obsah
Ostrava 1.9.2017 Dopravní podniky představují kampaň: Máte Hromadu Důvodů.." Ilustrační foto. Foto: Josef Zajíc

Dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy

V pátek 1. září startuje společná kampaň dopravních podniků napříč Českou republikou. Jedná se o první podobnou akci, kterou se podařilo realizovat pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky. Kampaň představí "hromadu důvodů", proč využívat městskou veřejnou dopravu.

Ostrava 1.9.2017 Dopravní podniky představují kampaň: Máte Hromadu Důvodů.." Ilustrační foto. Foto: Josef Zajíc
Dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy

Primárním cílem společné kampaně je dosáhnout změny ve vnímání MHD veřejností. Realizovaná kampaň jednoznačně dokazuje, že zúčastněné dopravní podniky se navzájem nevnímají jako konkurence. 

„Chceme lidem ukázat, že veřejná doprava nabízí kvalitní službu a je vhodnou alternativou k jiným druhům dopravy. Marketinkové aktivity tohoto druhu jsou v zahraničí naprosto obvyklé, ale odehrávají se vždy jen na úrovni jednoho konkrétního podniku. Unikátnost Kampaně "Máte Hromadu Důvodů" spočívá v tom, že se dokázaly spojit na dvě desítky dopravních podniků,” uvedl Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků, a. s. a předseda SDP ČR (Sdružení dopravních podniků České republiky).

Za 15 let došlo prokazatelně k významnému kvalitativnímu posunu ve veřejné dopravě. Kleslo průměrné stáří vozového parku, významně se zvýšila kvalita dispečerského řízení a tedy i přesnost dodržování jízdních řádů. Standardem se stávají inteligentní zastávky, odbavení bankovní kartou nebo klimatizace ve vozech. Nízkopodlažní vozy jsou rovněž standardem. Přesto, byť v jednotlivých dopravních podnicích je situace odlišná, ve většině měst se doposud nepodařilo zvýšit počty cestujících ve veřejné dopravě. 

Hlavní vlna kampaně se odehraje v období od září do listopadu v rámci online kanálů a bude regionálně podpořena jednotlivými zapojenými dopravními podniky v podobě polepů vozidel, citylightů a dalších formátů. Kampaň bude prezentována i na profilu www.MateHromaduDuvodu.cz, který nabídne spoustu zajímavostí z jednotlivých dopravních podniků.

Sdružení dopravních podniků ČR je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy. Sdružuje 19 dopravních podniků, působí zejména v krajských městech a zahrnuje mimo jiné všechny provozovatele drážní (to znamená tramvajové, trolejbusové a speciální) dopravy v ČR. 

Členské dopravní podniky ujedou ročně více než 318 miliónů vozových kilometrů a přepraví 2,4 miliardy cestujících. Provozují 2871 autobusů, 1707 tramvají, 702 trolejbusů a 143 souprav metra. 66 procent výkonů je již dnes prováděno v elektrické trakci a dopravci mají zpracovány koncepční materiály k dalšímu rozvoji elektrické dopravy s významným zapojením elektrobusů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků