Hlavní obsah

Dopravní podnik Frýdku-Místku už funguje, s novými jízdními řády seznámí v dubnu

Novinky, Jana Matějíková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zastupitelé města schválili koncem minulého roku založení městského dopravního podniku. Legislativní kroky k jeho založení byly splněny a od 1. února je jednatelem Jan Širc, odborník na dopravu, se zkušenostmi s organizací a optimalizací MHD, ale také se založením dopravního závodu v Jablunkově.

Foto: magistrtát FM

dopravní podnik

Článek

Hlavním důvodem pro založení městského dopravního podniku bylo narušit současné monopolní postavení společnosti ČSAD Frýdek-Místek, která zajišťuje městskou hromadnou dopravu a svým způsobem určuje městu ceny a podmínky, za jakých budou autobusy po městě jezdit a přepravovat cestující.

Dopravní podnik má za úkol připravit podmínky pro provoz městské hromadné dopravy, které budou výhodnější nejen po stránce finanční, ale také po stránce kvalitnějších služeb pro cestující.

„Teď začíná práce na vyčíslení ceny, za kterou by byl dopravní podnik schopen provozovat městskou hromadnou dopravu. V prvé řadě je nutné vytvořit nové jízdní řády, protože od četnosti linek a spojů se bude z velké části odvíjet návrh ceny na zajištění MHD. Do ceny se promítnou také náklady na pořízení nových autobusů, výstavbu garáží dopravního podniku, ale také platy zaměstnanců a podobně. Důležitá budou i jednání s okolními obcemi a krajem o příspěvcích na zajištění dopravní obslužnosti prostřednictvím našeho dopravního podniku,“ přiblížil následující kroky náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že cena by měla být známa zhruba v polovině tohoto roku.

„V nejbližších dnech začneme tvořit zcela nové jízdní řády, které bychom chtěli už v dubnu předložit široké veřejnosti k prvnímu připomínkování,“ řekl nový jednatel společnosti Jan Širc, který chce do společnosti promítnout také inovativní prvky vedoucí ke zvýšené kvalitě a komfortu pro cestující.

„Na operativní leasing hodláme pořídit zhruba padesát zbrusu nových autobusů, které budou klimatizované, vybavené kamerovým systémem a budou plně nízkopodlažní, tedy bez jakýchkoliv schodů uvnitř vozu. Upravit a zmodernizovat bychom chtěli také autobusové zastávky, kromě nových označníků s velkými dobře čitelnými jízdními řády by byly frekventované zastávky postupně vybaveny digitálním informačním panelem zobrazujícím aktuální odjezdy autobusů,“ doplnil Širc.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám