Hlavní obsah

Brno podpoří cestovní ruch. Plánuje kampaň i odpuštění některých plateb

Novinky, Redakce Novinky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktuální situace okolo koronaviru a především přijatá opatření se negativně podepsaly na fungování cestovního ruchu v celé republice a nemalou měrou také v Brně. Kancelář marketingu a cestovního ruchu Magistrátu města Brna proto předložila návrh opatření, která pomohou právě této oblasti.

Foto: Marie Schmerková, MMB

Ilustrační foto

Článek

„Podle analýzy je Jihomoravský kraj třetím nejohroženějším krajem v České republice v souvislosti s pandemií. Ohroženo je téměř šest tisíc pracovních pozic a předpokládá se pokles spotřeby v cestovním ruchu o 7 procent. Navržená opatření tak doplňují již dříve schválené ekonomické balíčky do oblasti kultury i soukromého podnikatelského sektoru. Chceme totiž, aby město Brno bylo i nadále oblíbenou turistickou destinací, v níž stále hraje důležitou roli také veletržní a eventový průmysl,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Kancelář marketingu a cestovního ruchu počítá s okamžitou pomocí, ale také se středně a dlouhodobými opatřeními.

„Rozhodli jsme se odpustit platby ubytovacích zařízení za městské pobytové taxy, které putují do rozpočtů městským částem. Platby odpustíme a pokryjeme od června do prosince letošního roku,“ vysvětlila zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá.

Město také zakoupí prvních deset stojanů s dezinfekcí, které za pomoci Dopravního podniku města Brna a TIC Brno rozmístí do blízkosti turistických cílů.

„Chceme tak promovat Brno jako bezpečnou a čistou destinaci. Aktuálně připravujeme také marketingovou kampaň, která má za hlavní cíl nastartovat cestovní ruch v Brně a na jižní Moravě,“ řekla Kristýna Černá.

Za tři miliony korun bez DPH tak město bude realizovat komunikační televizní a online kampaň, ve které naváže na fungující destinační značku #brnotruestory a zacílí především na tuzemské cestovatele. Společně s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a TIC Brno odstartuje město tuto aktivitu už v druhé polovině května.

Dalším půl milionem podpoří město subjekty cestovního ruchu prostřednictvím Moravia Convention Bureau. Ta do konce letošního roku připraví portfolio nabídek pro velké agentury s mezinárodním přesahem jako první krok pro systematickou podporu konání větších akcí kongresového a konferenčního typu v Brně a regionu.

Město rovněž podpoří turistickou kartu Brnopas, kterou návštěvníkům nabízí TIC Brno. „Finanční podporou turistické karty zajistíme její rozšíření do regionu. Brnopas tak bude k dispozici i na ubytovacích zařízeních, které ji budou nabízet za zvýhodněných podmínek. Naším cílem je takto prodloužit pobyt návštěvníků v Brně i regionu,“ upřesnila Kristýna Černá.

Reklama

Výběr článků

Načítám