Babka není houba, je to vrch s dalekým výhledem nad Řevnicemi

Novinky, Jiří Cysař

Nad městy u Berounky - Dobřichovicemi a Řevnicemi - se majestátně tyčí vrchol Babka. Právě na tento vrch a do nadmořské výšky 505 metrů se dnes vydáme.

Foto: Jana Bečková

Rozcestník

Babka (505 m. n. m.) je skalnatý kopec v brdských Hřebenech, v Řevnickém lese, na výběžku, který z hlavního hřebene Hřebenů odbočuje nad Řevnice. Nachází se mezi Řevnicemi a Mníškem pod Brdy; do těchto měst také spadá katastrálně, vrcholová část spadá do Řevnic. Kvůli dobré vyhlídce je od 19. století oblíbeným výletním místem.

Od rozcestníku turistických tras se vydáme po modré ve směru na lesní divadlo v Řevnicích. Cestou míjíme šachovou figurku a dětské hřiště a po stoupání Tyršovým stromořadím se dostaneme k rozcestníku turistických cest U tří modrých.

Pokračujeme po modré značce, kde mineme Řevnické lesní divadlo a dál stoupáme k rozcestníku Pod Strážným. Stoupání není příliš prudké, ale stálé a táhlé. Těžší část cesty máme teprve před sebou. Naše cesta dojde k rozcestníku Pod Strážným, kde jedna cesta pokračuje na Skalku a druhá nás vede přes potok a pokračuje ve směru na Babku

Touto cestou se vydáme a od tohoto místa již začíná prudší stoupání k cíli našeho dnešního výletu. Jdeme po lesní cestě, cesta je velmi dobře značená a tak za dobrých povětrnostních podmínek není možné zabloudit. Dostaneme se na širší lesní cestu a můžeme si cestu zkrátit kolmým stoupáním do svahu. Mimo zimních měsíců je tato cesta velmi dobře schůdná. Ještě bych rád upozornil, že první výlet k tomuto vrcholu jsem absolvoval v silném mrazu -15 stupňů za souvislé sněhové pokrývky. Výstup je v zimě možný ovšem jen se zvýšenou opatrností.

Nyní se dostáváme na závěrečnou část naší cesty, která je již kamenitá, a opatrně dosáhneme vrcholu 505 m. n. m. a jsme na Babce. Vrch se majestátně tyčí nad okolní krajinou. Je odtud možné vidět i Prahu, která je minimálně 30 km vzdálena. Měli jsme štěstí a za dobrých povětrnostních podmínek jsme okraj Prahy skutečně spatřili. Při dešti, popřípadě při podzimních plískanicích je cesta k vrcholu Babky kluzká a těžko schůdná a výhled do krajiny minimální. Proto doporučuji plánovat výlet v dobrém jasném slunečném počasí.

Naproti Babce je další vrchol Hřebenů - Strážný. K tomuto vrcholu se můžeme vydat při další turistické výpravě.

Domů se vrátíme po stejné cestě, nebo si můžeme vybrat z dalších turistických tras u rozcestníku Pod Strážným. Záleží pouze na naší fyzické kondici a času do setmění.

Výlet je vhodný pro středně zdatné turisty, poslední občerstvení je možné zakoupit v Řevnicích, cestou už další možnost občerstvení není. Čas výletu: zhruba 3 až 5 hodin.