Hlavní obsah

Ježíšek válcuje na českém internetu Santu i dědu Mráze

Novinky, mif

Nosí dárky Ježíšek, Santa Claus nebo děda Mráz? V našich končinách na plné čáře vyhrává první jmenovaný. Na internetu jej lidé hledali v uplynulém roce pětkrát častěji než jeho americkou obdobu — Santu Clause. Naprosto minimální byl pak zájem o ruského dědu Mráze. Vyplývá to ze statistik Seznam.cz Vyhledávání.

Foto: Profimedia.cz

Santa Claus? Češi mají raději Ježíška.

Článek

Za posledních 12 měsíců, tedy od loňského prosince do letošního listopadu, hledali lidé na serveru Seznam.cz Ježíška celkem 104tisíckrát, na což jeho zahraniční obdoby ani zdaleka nestačí.

„Ježíšek byl 5,4krát hledanější než Santa Claus a 56krát hledanější než děda Mráz. Santu lidé hledali zejména v souvislosti s komerčními aktivitami, a to s filmy, hudbou, karnevalovými kostýmy nebo dekoracemi. U dědy Mráze byl největší zájem o jeho obrázky. Lidi nejspíš zajímá, jak vlastně tato ruská postava vypadá,“ uvedl Vojtěch Diatka, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Zajímavé je i to, jaké dotazy se s Ježíškem pojily. „Třicet procent hledání Ježíška bylo spojeno se slovem ‚dopis‘ a dalších sedm procent se slovem ‚pošta‘, především ta na Božím Daru. Jedno procento dotazů se pak pídilo po tom, jak Ježíšek vypadá, a ještě méně lidí se zajímalo, zda vůbec existuje,“ doplnil Diatka.

Nejpopulárnější koledy

Statistiky prozrazují i to, jaké koledy jsou mezi Čechy nejpopulárnější. „Jednoznačně vede domácí tvorba. Žebříčku nejhledanějších koled ve vyhledávání Seznamu kraluje Štědrý večer nastal s 30procentním podílem na všech hledáních v první desítce,“ konstatoval produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

„Na druhém místě je koleda Nesem vám noviny. Na třetí místo zájmu se vklínila koleda My tři králové, kterou si všichni s Vánoci sice spojujeme, nicméně zpívá se spíše na Tři krále, 6. ledna. V žebříčku nejhledanějších koled jsou také Rolničky, které určitě všichni znají i v originále jako Jingle Bells,“ podotkl Vojtěch Diatka.

Foto: Seznam.cz

Statistika Seznam.cz

Patrné je také to, že Češi mají velký zájem o betlémy. „Což je vidět z jejich dotazů na Seznam.cz Vyhledávání. Za poslední rok napsali do vyhledávání slovo ‚betlém‘ – samotné nebo ve spojení s různými jinými slovy – více než 126tisíckrát. Lidé tak pravděpodobně zjišťovali, jaký betlém stojí za návštěvu a prohlídku,“ konstatoval produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Největšímu zájmu lidí na internetu se těšil betlém v Třebechovicích, kterému patřilo 35 procent všech dotazů.

„Aby ne, je to totiž skutečná rarita, která se navíc stala národní kulturní památkou. Vznikal od roku 1882 až do roku 1926 a je v něm 351 figurek, z nichž více než dvě stovky se pohybují. Představil se například na světové výstavě EXPO v Montrealu roku 1967, kde jej vidělo osm miliónů návštěvníků,“ uzavřel Diatka.

Druhé místo pak s betlémem získalo Hlinsko a třetí Kuks, respektive Braunův betlém, který se nachází v areálu Nového lesa u Kuksu.

Foto: Seznam.cz

Statistika Seznam.cz

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám