Hlavní obsah

Po předvánoční horečce přijdou sezónní výprodeje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ČESKÁ REPUBLIKA

Obchodníci se shodují, že lidé letos utratili za dárky a přípravy na Vánoce více peněz než loni. Leckde až o deset procent. V porovnání s jinými měsíci roku jsou ale tržby vyšší až o polovinu. Lidé poslední dny nejvíce nakupují potraviny na třídenní svátky a také poslední vánoční dárky.

Foto: Petr Pavelka

MŠ Beruška - rekonstrukce kuchyně

Článek

Výrazný nárůst prodeje v porovnání s loňskem měla prodejna Mountfield. Tržby vzrostly asi o 14 procent na 146 miliónů korun. "Vánoční nákupní období bylo v našich 51 prodejních centrech určitě lepší. Vánoční dárky spojené nějakým způsobem se zahradou si k nám letos podle posledních odhadů přišlo pořídit kolem 32 tisíc zákazníků," řekl mluvčí Mountfieldu Václav Brom.

"Překvapilo nás, že sedm zákazníků koupilo svým rodinám pod stromeček luxusní zapuštěné bazény  i se zastřešením, přičemž každý stojí bezmála jeden milión korun. Loni jsme takové prodali jen dva. Bazény začneme stavět na jaře, hned jak to dovolí počasí," poznamenal Brom.

Zájem o elektroniku

Letošní vánoční nákupy si pochvaluje také ředitel prodejen ElectroWorld Jiří Řízek. "Počty našich zákazníků jdou v posledních dnech do desítek tisíc denně, celkově za prosinec jde o stovky tisíc zákazníků a stovky tisíc prodaných položek zboží," uvedl Řízek. Srovnatelně je na tom řetězec Datart.

Lidé letos kupovali pod stromeček především dárkové balíčky, alkohol, kosmetiku, elektroniku včetně drahých plazmových televizorů, ale i třeba lednice či pračky. "Velmi žádané jsou také počítačové hry a DVD filmy," podotkl Řízek. V Datartu jdou nejvíce na odbyt MP3 přehrávače a televizory s obrazovkami z tekutých krystalů.

Hypermarkety překonaly loňský rok jen mírně

"Letošní předvánoční návštěvnost v našich prodejnách je srovnatelná, ne-li lepší než minulý rok. V některé dny jsme obsluhovali dvojnásobek zákazníků, než je běžné v jiné dny během roku. S objemem tržeb jsme velice spokojeni," řekla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá. Ahold provozuje hypermarket Hypernova a supermarket Albert.

Podobně hodnotí předvánoční prodeje také mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Markéta Světlíková. "Letošní prodeje vypadají podle našich odhadů ještě lépe než loni. Například na Zlatou neděli vzrostl počet našich zákazníků o 30 procent," uvedla mluvčí společnosti Makro Markéta Světlíková.

Vyšší tržby než loni očekává i Carrefour. "Prozatím vše nasvědčuje tomu, že předvánoční tržby budou vyšší," řekla mluvčí Jana Havlíčková.

Sezónní výprodeje začnou hned po Vánocích

Mnoha lidem se vyplatí s koupí například elektroniky nebo oblečení počkat. Pokud věci nechtějí dát jako vánoční dárek, ušetří na slevách, které budou až desítky procent. Nejvíce půjdou dolů už tak nízké ceny elektroniky a oblečení.

Povánoční snížení cen patří spolu s letními k těm nejvýraznějším. Obchody vyprazdňují sklady pro nové série a kolekce zboží.

Reklama

Související témata:

Související články

Cyklotrialová sezóna vrcholí v Praze

V sobotu 1. července se u Decathlonu v Praze na Chodově sejdou trialisté z Čech, Moravy, Slovenska i Polska k již páté soutěži Českého poháru v cyklotrialu....

Výběr článků

Načítám