Článek
Výrazný nárůst prodeje v porovnání s loňskem měla prodejna Mountfield. Tržby vzrostly asi o 14 procent na 146 miliónů korun. "Vánoční nákupní období bylo v našich 51 prodejních centrech určitě lepší. Vánoční dárky spojené nějakým způsobem se zahradou si k nám letos podle posledních odhadů přišlo pořídit kolem 32 tisíc zákazníků," řekl mluvčí Mountfieldu Václav Brom.
"Překvapilo nás, že sedm zákazníků koupilo svým rodinám pod stromeček luxusní zapuštěné bazény i se zastřešením, přičemž každý stojí bezmála jeden milión korun. Loni jsme takové prodali jen dva. Bazény začneme stavět na jaře, hned jak to dovolí počasí," poznamenal Brom.
Zájem o elektroniku
Letošní vánoční nákupy si pochvaluje také ředitel prodejen ElectroWorld Jiří Řízek. "Počty našich zákazníků jdou v posledních dnech do desítek tisíc denně, celkově za prosinec jde o stovky tisíc zákazníků a stovky tisíc prodaných položek zboží," uvedl Řízek. Srovnatelně je na tom řetězec Datart.
Lidé letos kupovali pod stromeček především dárkové balíčky, alkohol, kosmetiku, elektroniku včetně drahých plazmových televizorů, ale i třeba lednice či pračky. "Velmi žádané jsou také počítačové hry a DVD filmy," podotkl Řízek. V Datartu jdou nejvíce na odbyt MP3 přehrávače a televizory s obrazovkami z tekutých krystalů.
Hypermarkety překonaly loňský rok jen mírně
"Letošní předvánoční návštěvnost v našich prodejnách je srovnatelná, ne-li lepší než minulý rok. V některé dny jsme obsluhovali dvojnásobek zákazníků, než je běžné v jiné dny během roku. S objemem tržeb jsme velice spokojeni," řekla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá. Ahold provozuje hypermarket Hypernova a supermarket Albert.
Podobně hodnotí předvánoční prodeje také mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Markéta Světlíková. "Letošní prodeje vypadají podle našich odhadů ještě lépe než loni. Například na Zlatou neděli vzrostl počet našich zákazníků o 30 procent," uvedla mluvčí společnosti Makro Markéta Světlíková.
Vyšší tržby než loni očekává i Carrefour. "Prozatím vše nasvědčuje tomu, že předvánoční tržby budou vyšší," řekla mluvčí Jana Havlíčková.
Sezónní výprodeje začnou hned po Vánocích
Mnoha lidem se vyplatí s koupí například elektroniky nebo oblečení počkat. Pokud věci nechtějí dát jako vánoční dárek, ušetří na slevách, které budou až desítky procent. Nejvíce půjdou dolů už tak nízké ceny elektroniky a oblečení.
Povánoční snížení cen patří spolu s letními k těm nejvýraznějším. Obchody vyprazdňují sklady pro nové série a kolekce zboží.