Článek
Unie nápojovému gigantovi vytýkala nekalé obchodní praktiky, kterými americká firma prosazovala své výrobky na evropském trhu, kde ovládla přes polovinu evropského trhu s nealkoholickými nápoji.
Na praktiky Coca-Coly si především stěžovala konkurenční Pepsi, která má na evropském trhu jen desetiprocentní zastoupení. Pod hrozbou pokuty se americká firma uchýlila k vyjednávání a slíbila, že změní prodejní praktiky. S komisařem pro hospodářskou soutěž Mariem Montim v Bruselu jednal sám ředitel podniku Seville Isdell.
V rámci ústupků se Coca-Cola například zavázala umožnit konkurenčním výrobcům umisťovat své výrobky do chladicích boxů Coca-Cola nebo zrušit přidělování exkluzivity obchodním řetězcům a restauracím.
Odstupující komisař Monti upozornil, že spotřebitel si nyní bude moci vybírat podle ceny a podle toho, na co má chuť.
"Dosavadní praxe, kterou používala Coca-Cola, vedla k tomu, že zákazník jen sáhl do chladicího boxu a bez rozmyslu vytáhl láhev, protože jiný výrobek než od CocaColy tam nebyl," citovaly Montiho agentury. Změny by se měly projevit od jara příštího roku.