Tew před 11 lety přemýšlel, jak vydělat peníze, aby si mohl dovolit studovat obchod na vysoké škole. Většina lidí by si asi našla práci na částečný úvazek, ale tehdy 21letý Brit na to šel jinak, uvedl web BBC News.

Vytvořil webovou stránku nazvanou jako Million Dollar Homepage (je stále funkční, ačkoliv mnoho odkazů už nefunguje), kde prodával reklamní prostor. Jeden pixel stál jeden dolar a to bylo všechno. Nic dalšího na stránce nebylo, jen reklama.

Jeho výtvor se stal senzací a zájemci reklamní prostor vykoupili za čtyři měsíce. Tew přitom inzerenty vůbec nevybíral – kdo měl zájem, tomu místo prodal. Na kontě tak najednou měl milión dolarů a ze školy, kvůli které web původně zakládal, ještě ten rok odešel.

„Vymyslel jsem tenhle tak trochu bláznivý nápad, schéma, jak rychle zbohatnout. A ono to začalo žít svým vlastním životem,“ citoval ho web BBC News.

Neúspěch, neúspěch a neúspěch

S úspěchem a penězi v zádech se pustil do dalších podnikatelských dobrodružství, tolik štěstí už ale neměl. O rok později se pokusil zopakovat úspěch s webem Pixelotto, kde prodával jeden pixel za dva dolary, a po zaplnění stránky se měla hrát loterie o milión dolarů. K cílové částce se ale ani nepřiblížil.

Dál to zkoušel třeba s hrou Sock & Awe, v níž hráči házeli botu po prezidentu Bushovi. Na hře ale nevydělal, stejně jako na projektu PopJam, což bylo něco jako sociální síť pro sdílení vtipného obsahu.

Po několika zklamáních se tak vrátil k tomu, co fungovalo, a vytvořil stránku One Million People. Princip byl stejný jako u jeho prvního webu, jen si zde lidé kupovali místo pixelu prostor pro svou fotku.

List The Daily Telegraph ho tehdy v nadsázce označil za nejotravnějšího člověka na internetu, a to kvůli jeho snaze recyklovat úspěšné nápady a stavět na senzacích. To se ostatně s Tewem táhlo už od Million Dollar Homepage – mnoho lidí ocenilo jeho úspěch, jiné ale frustrovalo, že na tak geniálně jednoduchý nápad nepřišli sami.

Cesta ke Klidu

Ani s prodejem fotek ale Tew nijak výrazně neuspěl. Pak spustil další stránku, v podstatě takovou hříčku, kde lidé měli zkusit dvě minuty nic nedělat. Web s uklidňující fotkou západu slunce a šuměním oceánu sice navštívilo hodně lidí, ale nic nevydělal. Jedna věc na něm ale byla důležitá – vedla přes něj cesta k projektu Calm (Klid).

Nebyl to až tak překvapivý krok, Tew se totiž už od mládí zajímal o psychologii a rozvoj člověka. Po přestěhování do San Franciska tak v roce 2012 založil svůj nový start-up. Přesvědčit investory, aby do projektu vložili peníze, podle něj nebylo úplně jednoduché, ale nakonec je získal.

Není se čemu divit, jedná se o byznys s velkým potenciálem. V různých meditačních aplikacích a návodech na zklidnění se v roce 2015 podle společnosti IBISWorld protočila miliarda dolarů a například Ariana Huffingtonová, zakladatelka úspěšného webu The Huffington Post, nedávno opustila své impérium a začala se věnovat nové společnosti zaměřené na snížení stresu.

Milióny uživatelů

Pro Tewa se tak jedná o obrat v jeho podnikání. Po úspěchu své první stránky byl plný sebevědomí a soustředil se na to, jak co nejrychleji vydělat peníze. Teď na to šel trochu jinak.

„Technologie je tradičně o zvyšování efektivity, zvládnutí víc práce. Calm je naprostý opak. Je to o nalezení klidu a ticha v tomto stále více rušném světě,“ vysvětlil Tew svůj koncept.

Jeho aplikace nabízí různé relaxační a meditační programy a zdá se, že po několika neúspěších se tentokrát Tew trefil – Calm má totiž šest miliónů uživatelů. Firma prošla třemi koly financování, a ačkoliv její zakladatel odmítá prozradit, jak přesně se jí finančně daří, prý podle něj má tržby ve výši několika miliónů dolarů ročně. Zdá se tak, že i Tew nejspíš po bouřlivých letech nalezl svůj klid.