Hlavní obsah

Zázrak na hudebním trhu: CD se loni prodalo víc díky přílohám

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Český hudební trh v roce 2008 poprvé po deseti letech vykázal nárůst, meziročně o 11 procent na 555 miliónů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách hudebních vydavatelství měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin. Vyšší tržby byly i z prodeje digitální hudby, naopak odbyt klasických CD a DVD šel dolů. V předchozích letech hudební vydavatelství zejména kvůli nelegálnímu stahování hudby hlásila pokles tržeb.

Článek

Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Petra Malá Žikovská sdělila, že zatímco v roce 2007, kdy prodej hudebních příloh novin startoval, činila hodnota prodeje těchto CD zhruba 42 miliónů korun, loni se tržby prudce zvýšily na 183 miliónů korun.

"Je samozřejmé, že příbaly svou nízkou cenou nepřinášejí hudebním vydavatelům takovou marži, jako prodeje standardní, nicméně je pozitivním faktem pro hudební branži, že spotřebitelé za hudbu utratili v loňském roce více než v tom předcházejícím," uvedla.

Příjmy z prodeje digitální hudby v roce 2008 vzrostly o 24,7 procenta na téměř 30 miliónů korun. "Podíl digitálních prodejů tedy dosáhl 8,7 procenta objemu prodeje fyzických nosičů oproti 5,4 procenta v roce 2007," podotkla šéfka české pobočky IFPI.

Naopak obrat z prodeje fyzických hudebních nosičů CD a DVD (bez příbalových CD) se loni meziročně snížil bezmála o 22 procent na 343,5 miliónu korun. Počet prodaných CD a DVD v kusech ale klesl pomalejším tempem o 14,8 procenta, protože jejich průměrná cena byla nižší.

Anketa

Na titul nejprodávanější desky v ČR stačilo loni pouhých 34 427 kusů. Kolik tipujete letos?
30 000 a více
38,5 %
20 000
45,8 %
10 000
7,4 %
5000
8,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 824 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám