RECENZE: Rod Stewart? Stále to jde

Čeští fanoušci Roda Stewarta se konečně dočkali. V červnu roku 2005 byl na poslední chvíli jeho pražský koncert zrušen. V pondělí 7. listopadu však do O2 areny dorazil. Rodák z Londýna navštívil naši zemi v jednasedmdesáti letech.

Rod Stewart je v dobré formě.

Pravda, jeho hlas v rockových písních už tak přidrzle nechrčí, je léty obroušený a patrná byla i zmírněná agresivita, kterou během vystoupení ctil. V pomalých skladbách ale panoval příjemný sametový chraplák, jenž Stewarta na pětapadesát let trvající hudební cestě proslavil.

Přivezl chloubu svého repertoáru. Na turné nazvaném From Gasoline Alley to Another Country: Hits 2016 sahal nejenom ke svým oblíbeným coververzím, ale také k písničkám, jež globálně uspěly. Zazněly například Sailing nebo Maggie Man ze sedmdesátých let, Baby Jane či Forever Young z osmdesátek, Rhythm Of My Heart z let devadesátých či Love Is z jeho posledního, v pořadí devětadvacátého studiového alba Another Country (2015).

Rod Stewart zpíval více než hodinu a půl.

Uprostřed koncertu si Stewart sedl na židli do čela pódia, pozval muzikanty s akustickými nástroji k sobě a ve spolupráci se skvělými vokalistkami vytahoval z rukávu esa v podobě milovaných coververzí. Ke každé pověděl pár vět a zazpíval je nejčastěji za doprovodu diváků, kterým takto pojatá show nechala nahlédnout i do obyčeje dávných let, kdy přítomnost písniček jiných interpretů v repertoáru byla věcí zcela přirozenou.

Kapela hrála výtečně, v hale byl velice dobrý zvuk a v písních kromě tradičních nástrojů zazněla třeba i harfa, to vše za podpory dvou souprav bicích a jedné perkusí. Proto byl zvuk koncertu masivní, v rockových písničkách energický až agresivní.

Scéna koncertu byla uchvacující.

Stewart vystupoval na pódiu, které nejvíce ze všeho připomínalo kabaret kdesi v Las Vegas. Vládla mu kombinace černé a bílé v šachovnicové úpravě, vzadu pak ledková videostěna, na které místy poněkud kýčovité animace plné pestrých barev střídaly záběry z fotoalba zpěváka, šot z okamžiku, kdy se před několika dny stal držitelem rytířského titulu, či záznamy úspěchů Stewartowa oblíbeného fotbalového klubu Celtic Glasgow.

Rod Stewart servíroval řadu hitů.

Při skladbě Stay With Me vykopl mezi diváky více než dvacet fotbalových míčů, samozřejmě podepsaných. Po finální Da Ya Think I’m Sexy se zatáhla opona, aby se posléze zpěvák i celá kapela přišli ještě na pár taktů s diváky rozloučit. Předtím už na ně shodili ze stropu haly desítky balónků, čímž korunovali skutečnost, že program stál na pomezí koncertu a kabaretu.

Takový ale současný Rod Stewart je. Žije z úspěšné minulosti, současnou aktivitou jí vytváří písničkovou konkurenci a celý koncert je především představením chlapa, který už všechno podstatné na pódiích i ve studiích zažil.

Rod Stewart
O2 arena, Praha, 7. listopadu