RECENZE: Dospělá Dido pro dospělé

Letí to. Britské zpěvačce Dido je čtyřicet sedm. Plných šest roků trvalo, než vydala nové album Still On My Mind. A plných dvacet let je to od okamžiku, kdy přišla s debutem No Angel a dotáhla to na první místa hitparád v Británii, Austrálii, Francii a dalších zemích. V roce 2003 vyšla kolekce Life for Rent, kterou svou pozici potvrdila i ztratila. Další dvě desky už úspěšné nebyly.

Dido vydává své páté studiové album.

Dido je na novince ve svém výrazu zasněná, má teplý a plný hlas, který chytře používá ke kladení důrazu na emoce. Písničky jsou melancholické, zasněné, pozvolna vtahující do atmosféry. Jejich nálada je důkazem toho, že uběhlo několik roků. Pokud totiž byla Dido na přelomu devadesátých a nultých let idolem teenagerů a mladších posluchačů, nyní promlouvá k dospělým.

Je jisté, že nové album nebude úspěšnější než její první dvě desky. Možná nebude úspěšnější než kterýkoli z jejích dřívějších počinů, což ale nevadí. Dido teď zpívá těm, kteří přežili, mají statut rodičů, zejména pak matek. Sama se pak odděluje od světa celebrit a každodenní život považuje za největší poklad.

Obal alba zpěvačky Dido.

Na albu je dost elektronických zvuků. Není to experiment, na to Dido nehraje. Je to reakce na zvuk doby, protože ona a její tvůrčí tým dobře vědí, že by se soundem, jenž provázel její první dvě alba, tyto zvuky neuspěly, naopak by působily směšně, přinejmenším archaicky. Zároveň není z kolekce patrná touha být progresivní za každou cenu. Dido ctí tradiční stavbu písniček a zvukový háv jí podřizuje.

Still On My Mind je konzistentní album, pro které bude jistě ctí, když je fanoušek bude poslouchat v klidu. Čerstvé a prostorné písně mají pomalý účinek a z určité monotónnosti, kterou vykazují po prvním či druhém poslechu, se později začnou vynořovat dobré melodické nápady a zajímavá atmosféra.

Dido: Still On My Mind
BMG, 45:27

Hodnocení: 75 %