Článek
Na začátku sedmdesátých let se mladý hrdina, černý polda s gigantickým afrem (John David Washington, syn Denzela Washingtona), rozhodl udělat kariéru u coloradské policie. Šéf moc nevěděl, co s ním, tak ho dal do archívu. Ambiciózní Ron Stallworth si to ale nenechal líbit a rozhodl se infiltrovat Ku Klux Klan s pomocí kolegy Flipa Timmermana (Adam Driver).
Hlavní postavy postupně navazují kontakty s místními rasisty, kteří jsou tupí a v podstatě působí směšně. Mají však zbraně. Ron také potká mladou aktivistku, do které se zamiluje. Pomocí této až příliš zapálené postavy Spike Lee zpochybňuje i černý radikalismus, který nikam nevede. Ron bude muset brzy bojovat i o její život, když se KKK rozhodne přitvrdit.
Příběh je zabalen do hezkého retra (hudba, kostýmy), ale slouží hlavně jako nosič velmi zjevných narážek na současnost, především na Donalda Trumpa, rasismus a omezenost Američanů. Jakkoliv se Lee snaží, vyznívá to v rámci retro příběhu kapku násilně.

Adam Driver
Škoda že režisér zvolil velmi bezpečnou cestu. Bojuje pomocí příběhu, který napsal podle mustru. Mladý černý hrdina překoná předsudky, aby se stal vzorným policistou, a porazí zlého, ale přihlouplého draka v podobě KKK, plus nachází i lásku v podobě pěkně ostré sestry s pořádným afrem. Dobro vítězí a jestli nezemřeli, žijí v Coloradu dodnes.
Vyjadřuje se sice k důležitým politickým problémům, ideově s ním můžeme souhlasit, ale vtírá se otázka, proč je to tak zdlouhavé a nudné? Asi proto, že Spike Lee si vybral jistotu, tento film neprovokuje, neburcuje, formálně je hezký, uměle přislazený. BlacKkKlansman vedle mnoha jiných amerických filmů o rasismu působí jako ořezávátko. Nevyděsí, zároveň ovšem není dost vtipný na to, aby to mohla být komedie. Za 134 minut rozesměje snad dvakrát, třikrát.
Nejhlasitěji pak skřípe závěrečný velmi dlouhý a velmi patetický proslov starce o lynči z jeho mládí, jemuž s nábožnou úctou naslouchá velká skupina černošské mládeže, která jen tiše vzdychá. Působí to jako špatné divadlo, totálně přepálená scéna. Dobrý úmysl polopaticky poučit diváka zase jednou nevyšel.
Celkové hodnocení: 70%