Hlavní obsah

Operní sólisté ND jako interpreti písní

Právo, rh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Večer složený z pěti mimořádných písňových cyklů připravilo na sobotu 20. února pražské Národní divadlo.

Foto: Ilona Sochorová

Dana Burešová patří k předním sólistkám pražského Národního divadla

Článek

Pod taktovkou uměleckého ředitele Opery Petra Kofroně a za doprovodu Orchestru Národního divadla se na něm představí sólisté Dana Burešová, Michaela Kapustová, Josef Moravec a Oleg Korotkov, za nemocného Jiřího Hájka zaskočí barytonista Roman Hoza.

Večer otevře cyklus Severní noci skladatele Jaroslava Křičky v přednesu Michaely Kapustové. Ruskou tvorbu bude reprezentovat Modest Petrovič Musorgskij a jeho Písně a tance smrti v interpretaci basisty Olega Korotkova. Tenorista Josef Moravec se ujme tří písní Mlhy, Déšť a Noc skladatele Ottorina Respighiho na básně Ady Negriové a Vittorie Pompiliové. V druhé polovině koncertu zazní Tři písně Dona Quijota k Dulcinee v přednesu jediného hostujícího sólisty Romana Hozy. Teprve pětadvacetiletý barytonista je od ledna loňského roku členem operního studia Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu/Duisburgu a v Národním divadle v aktuální sezoně zpívá roli Figara v Mozartově Figarově svatbě.

Jako vrchol sobotního večera zazní jedno z nejpůsobivějších děl písňového repertoáru – Čtyři poslední písně Richarda Strausse na texty Hermanna Hesseho a Josefa von Eichendorffa v podání Dany Burešové, které vnesou do závěru večera složeného z písní spíše temných námětů paprsek naděje na vykoupení.

„Je to hloubavá a bytostně niterná hudba. K jednotlivým písním se občas vracím, ale na připravovaném koncertu, který bude mou první spoluprací s Petrem Kofroněm coby uměleckým ředitelem Opery ND, je přednesu poprvé kompletně,“ říká sopranistka Dana Burešová, jejíž doménou v Národním divadle byl doposud především český operní repertoár.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám