Hlavní obsah
Maroon 5 by měli na změně metody vydělat. Foto: Universal Music

Billboard bude do hitparády počítat i streamování a digitální prodej

Americký prodejní žebříček Billboard 200, který každý týden sestavuje hudební magazín Billboard, začne vedle prodeje fyzických nosičů zohledňovat i streamování písní a prodej digitálních verzí alb. Jde o největší změnu ve vytváření hitparády alb v Americe od roku 1991.

Maroon 5 by měli na změně metody vydělat. Foto: Universal Music
Billboard bude do hitparády počítat i streamování a digitální prodej

První žebříček sestavený podle nové metodologie bude zveřejněn již 4. prosince letošního roku. Data ze streamování a digitálního prodeje alb se začnou sbírat příští týden.

Nová metodika tvorby žebříčku má poskytnout lepší pohled na aktivity spotřebitelů. Sestavovatelé budou podle ní počítat deset prodaných digitálních alb nebo 1500 streamovaných písní jednoho interpreta jako jeden prodaný fyzický nosič. Data by měly poskytnout největší streamovací služby včetně Spotify, Beats Music, Google Play či Xbox Music.

Očekává se, že nová metoda sčítání prodeje hudby aktuálně nejvíce pomůže skupině Maroon 5 nebo zpěvačce Arianě Grande, kteří v posledních týdnech prodávaly více hudby digitální a streamovací cestou než klasickou.

Billboard kromě toho zavede nový žebříček Top Album Sales, který bude sestavován podle staré metodiky. Metody sčítání v žánrových hitparádách zůstanou beze změny.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků