Na rozmary počasí jsou pořadatelé festivalu velmi citliví. Před deseti lety na něm přišli při bouři o život dva lidé. Na sociálních sítích, které mnoho návštěvníků Pohody průběžně sledovalo, se tedy v sobotu odpoledne objevila informace o tom, že bude-li bouře silná, bude třeba vyklidit areál. Evakuační plán byl součástí tištěného programu, který na začátku akce všichni příchozí obdrželi. Naštěstí ale k takovému scénáři nedošlo.

Déšť ustal a program pokračoval. Jeho hvězdou byl bývalý zpěvák skupiny Oasis Liam Gallagher, jenž kromě svých písniček interpretoval spolu s doprovodnou kapelou i několik skladeb z repertoáru slavné britpopové formace. Na ně publikum reagovalo nejvíce.

Liam Gallagher na Pohodě.

Liam Gallagher na Pohodě.

FOTO: Ondrej Koscik

V závěru večerního koncertu australského zpěváka Donnyho Benéta, který přivezl svůj příjemný postdiskotékový sound, se na druhém hlavním pódiu objevil nejenom ředitel festivalu Michal Kaščák, jenž přítomným poděkoval za návštěvu akce, ale také velká část jeho týmu. Jeho členy Kaščák představil jménem a vniknutí do Benétova koncertu zdůvodnil tím, že Australan je součástí velké festivalové rodiny, a proto to bylo možné udělat.

I o tom totiž Pohoda je. Umělci, kteří u publika obstojí a jsou přátelští, se na akci v dalších letech vrací. Příkladem je izraelská skupina Lola Marsh, která vystoupila hned první den a její zpěvačka se posléze objevila na pódiu se Zuzanou Kronerovou při vzpomínce na album Bolo náš jedenást, aby zazpívala slovensky skladbu Čerešně. Stala se zkrátka členkou rodiny.

Charlotte Gainsbourgová publikum hypnotizovala.

Charlotte Gainsbourgová publikum hypnotizovala.

FOTO: Tomáš Tkáčik

Půvabný a noblesní byl noční koncert britské zpěvačky a herečky Charlotte Gainsbourgové. Netančilo se na něm jako o život, spíše poslouchalo, ctila se osmdesátá léta jako výchozí bod její tvorby a hledělo se na vizuální složku. Bylo to takové zklidnění na závěr festivalu.

Sobotní program odstartoval na hlavní scéně první čistě ženský afghánský orchestr Zohra, který Kaščák coby moderátor označil jako symbol lásky k hudbě. Část orchestru se ještě představila s programem složeným z tradiční afghánské muziky na menším pódiu, kde zaskočila za britskou kapelu Penelope Isles, jejíž let měl zpoždění a její set byl přesunut na pozdější čas.

Afghánský orchestr Zohra odstartoval program posledního festivalového dne.

Afghánský orchestr Zohra odstartoval program posledního festivalového dne.

FOTO: Tomáš Tkáčik

Korben Dallas na pódiu Pohody.

Korben Dallas na pódiu Pohody.

FOTO: Lucia Kotrhová

Slovenští Korben Dallas hráli v dešti, Emmanuel Jal & Nyaruach ze Súdánu měli v hudbě kořeny své země a mísili je s dalšími vlivy, nizozemští ska-rockoví Buzzookas přijeli na Pohodu pomalovaným autobusem, jehož střecha slouží coby koncertní pódium a jenž byl v areálu zaparkovaný od prvního dne, a německá kapela Bukahara mísila ve své tvorbě žánry, čímž demonstrovala hudební filozofii celého festivalu Pohoda.

Šťastné publikum na Pohodě.

Šťastné publikum na Pohodě.

FOTO: Tomáš Tkáčik

Do Trenčína na něj dorazilo třicet tisíc lidí a bylo vyprodáno. A ani na okamžik nebyl pochyb o tom, že jeho název je rovněž jeho obsahem.

Může se Vám hodit na Zboží.cz: