Hlavní obsah

RECENZE: Když se v Olomouci začnou hromadit mrtvoly

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Živé terče jsou poslední televizní minisérií z cyklu Detektivové od Nejsvětější trojice, kam patří Případ pro exorcistu, Modré stíny a Pět mrtvých psů. Předlohu Michala Sýkory adaptovanou Petrem Jarchovským režíroval Jan Hřebejk. Premiéra proběhne na ČT1 v neděli večer.

Foto: Česká televize

Klára Melíšková velí týmu na kriminálce.

Článek

Příběh vrací na obrazovku starou známou partu policistů z Olomouce. Autoři jim  postavili do cesty hodně ostré protivníky psychopatického typu, kteří jako by  vypadli z amerického thrilleru. Způsob provedení celé série vražd svědčí o zvrácenosti pachatelů, jejichž motivem nebylo něco ukrást, ale sadisticky se mstít  partě kamarádů, kteří spolu kdysi studovali.

Mezi hlavní figury patří náměstek Rovenský (Igor Orozovič), český politický zlodějíček okresního formátu, který vždy ví, kde se dá něco rozkrást či podplatit, dále jeho vzteklá bývalá láska (Tatiana Pauhofová), jež mu škodí, kde může, a svérázný lékař z místní nemocnice (Michal Isteník) udržující zvláštní vztah se svou „placenou přítelkyní“. Herci – včetně charizmatických kriminalistů (Klára Melíšková, Stanislav Majer) – patří ke kladům série.

Foto: Česká televize

Tatiana Pauhofová

Scénář si pohrál se zábavnými detaily nejednoznačných postav a jejich vztahů, u doktora i u majorky Výrové a starého soudce, a živé dialogy plynou přirozeně, tu a tam vyšperkované drobnými, docela chytrými fórky na odlehčení.

Foto: Česká televize

Stanislav Majer jako kriminalista

Jde o příběh, který nabízí spoustu zajímavých jednotlivostí, i když celek jako detektivka není moc věrohodný. Zkušenějšímu čtenáři/divákovi se od začátku zdá až příliš povědomý princip vyvražďování určité skupiny přátel, která před mnoha lety byla svědkem nějaké temné události.

Navíc hromadění bizarností a mrtvol prostřelených šípem, s velkou snahou, aby to zajímavě vypadalo, postupně už nejde brát vážně. Zatímco samotným postavám lze uvěřit, celému ději jen s krajními obtížemi.

Plán pachatelů je zcela nepravděpodobný, provedení skoro nemožné, a když v poslední třetině dochází ještě k dalším náhodným nehodám, přecházíme téměř na pole komedie, hlavně pak v úplném finále, kde si série hraje na Jamese Bonda. V kontextu realistického líčení života českých policistů a lokálních politických vyžírků to působí jako náhlý vpád fantasy do Olomouce.

Celkové hodnocení: 65 %

Reklama

Výběr článků

Načítám