Švédští Movits! obsadili už odpoledne hlavní stage a vnesli spoustu energie do své zábavné rap-funkové party. Dechové riffy byly chytlavé, o tom není sporu, přesto se po čase vtírala otázka: může být kapela bez živých bicích a živé baskytary skutečně funky?

Absence pořádné basy byla nepřeslechnutelná, zvláště když bezprostředně po nich nastoupil na sousední stage projekt Acoustic Africa, který má několik bubeníků a skvělou baskytaristku Manou Gallo. Jejich smršť afro-beatu a funku donutila tančit každého, kdo byl ještě po třech dnech na Colours schopen vstát.

Tiken Jah Fakoly

Tiken Jah Fakoly

FOTO: Aleš Honus, Právo

Acoustic Africa však není jen o rytmech, je to skupina tří velmi talentovaných zpívajících dam (Dobet Gnahoré, Kareyce Fotso, Manou Gallo). Gnahoré už také samostatně koncertovala v Praze a ostravské vystoupení jen potvrdilo její úžasnou schopnost přecházet z afrických „halekaček“ do intimního soul-jazzového projevu a ještě při tom předvádět fyzicky značně náročné africké tance.

Hlavní stage však patřila především velké reggae hvězdě Tiken Jah Fakolymu. I když se ze začátku zdálo, že mu nebude moc rozumět, rozezpíval se a nabídl jeden z nejlepších zážitků letošního festivalu.

Ukázal, že reggae klasika, pokud se hraje špičkově, nepotřebuje inovovat, nepotřebuje elektroniku ani hip-hop. Nadupaný band (11 lidí) sázel jeden chytlavý riddim za druhým a donutil dav k tanci. Dvě vokalistky vyvažovaly drsnější Fakolyho hlas, dechová sekce sólovala a v závěru nadchnul delším sólem kytarista. Dostat z hlavy refrén „Africa wants to be free“ asi pár dní potrvá.

The Knife

The Knife

FOTO: Aleš Honus, Právo

Poté nastoupila ještě švédská taneční elektronika The Knife, britská introvertní kytarovka The xx nebo další britská lahůdka, dubstepová skupina Dr Meaker, jejichž divoká taneční show kombinovala jungle-reggae-ska podklady s působivým soulovým vokálem zpěvačky Lorny.