„Mamas & Papas je o věku, kdy se společnost chtě nechtě rozpadá na skupiny, někteří děti mají, někteří je chtějí a někteří ne. Nemít děti je vlastně taky druh rodičovství. Ten film je o tom zlomu v životě,“ říká Nellis.

„Žijeme v takové zvláštní době, kdy jsou lidé ochotni platit nemalé částky v touze dosáhnout velkých emočních zážitků, třeba za to, že si na laně skočí z mostu, ale často je zaskočí v podstatě jednoduché emoce spojené s rodinnými starostmi,“ doplňuje ji producent David Rauch.

Film Mamas & Papas přichází s mozaikou osudů několika manželských či partnerských dvojic. Jedni řeší dání dítěte k adopci, druzí to, že dítě mít nemohou, třetí jeho ztrátu.

Herci neví, jak to s nimi dopadne

„Hraji veterináře, má krásný vztah se svojí ženou. Jen nevím, jak to s nimi dopadne,“ naráží Filip Čapka na metodu, kterou pro své herce a herečky Alice Nellis připravila. Před natáčením se každý dozvěděl jen životopis své postavy, ale konkrétní informace o ději ve filmu už ne. „Tipovat konec si netroufnu, co kdybych se trefil,“ směje se Čapka.

Herec Filip Čapka při natáčení

Herec Filip Čapka při natáčení

FOTO: Lukáš Táborský, Právo

„Složitá je tahle metoda hlavně produkčně, protože postupujeme chronologicky, což už dneska není úplně obvyklé. A já musím pořád v hlavě všechno hlídat,“ říká Nellis a zmiňuje výhody: hlavně bezprostřednost a autentičnost improvizace. "Mě to baví, aspoň nejsem svázána textem, stejně jsem ho vždycky scenáristům předělávala,“ říká další z hereckého ansámblu Perla Kotmelová.

Mezi slonicemi s pohyblivým rozpočtem

Role ve filmu dostala i spousta zvířat, včetně třeba želvy. „Natáčel jsem i se dvěma slonicemi. Když proti mně vykročily, bál jsem se strašně. Obava se mě pustila, až když jsme ze zoo odjížděli,“ směje se Čapka.

Režisérka Alice Nelis za kamerou

Režisérka Alice Nelis za kamerou

FOTO: Lukáš Táborský, Právo

Rozpočet filmu se pohybuje okolo 27 miliónů. „Je to pořád pohyblivé číslo, nemáme ještě pokryto,“ říká producent Rauch. „Jméno Alice Nellis při jednání se sponzory funguje, horší je to s tématem, všichni chtějí dávat peníze jen na komedie. A pak taky finanční krize je pro firmy minimálně dobrý důvod, proč na výdajích šetřit.“