Hlavní obsah
Vydáním souboru povídek Karla Poláčka nakladatelství Veduta doprovodilo letošní ročník šumperského kulturního festivalu Město čte knihu. Foto: Městská knihovna Šumperk

Anonym hrozil další bombou na trati u Pardubic

Hlavní trať mezi Moravany a Pardubicemi ve čtvrtek večer několik hodin stála. Důvod? Údajně nastražená bomba na kolejích. Nahlásil ji telefonicky anonym. Policisté žádnou výbušninu nenašli. Na zkontrolované trati byl proto provoz obnoven.

Vydáním souboru povídek Karla Poláčka nakladatelství Veduta doprovodilo letošní ročník šumperského kulturního festivalu Město čte knihu. Foto: Městská knihovna Šumperk
Anonym hrozil další bombou na trati u Pardubic

Vlaky jedoucí po trati Praha Brno po výhružce odklonily dráhy na Hradec Králové a Týniště nad Orlicí. Na hlavní trať se vracely v Chocni.

V červnu policisté nalezli na trati na Pardubicku dvě funkční nálože. Druhá bomba byla umístěna několik metrů od výbušniny, u které zřejmě explodovala rozbuška.

"Po průjezdu vlakové soupravy došlo k nějaké reakci, ale tato reakce nebyla schopna iniciovat výbuch," řekla tehdy mluvčí policejního prezidia Blanka Kosinová s tím, že reakce nebyla ani natolik silná, aby narušila naříznuté koleje.

Cestující byli bezprostředně ohroženi

Neznámý pachatel tehdy nálože zakopal u trati mezi obcemi Zminný a Kostěnice. Nebezpečný předmět objevil pochůzkář. Zatím není zcela jasné, zda ho upozornil po průjezdu vlaku menší plamen či záblesk. Bezprostředně ohrožení cestující si toho zřejmě ani nevšimli. Vlak pokračoval v cestě. Přivolaní pyrotechnici bomby zneškodnili. Trať byla na několik hodin uzavřena a naříznutá kolej vyměněna.

Stále stejný scénář

Série podobných případů útoků na koleje začaly v roce 1999. Stále neznámí pachatelé kladou pod koleje podomácku vyrobený výbušný systém sestavený buď z ocelových desek nebo plastikových lahví s výbušninou umístěnou pod koleje a přikrytou kovovým plátem.

"Vyšetřujeme šest případů, kdy neznámý pachatel uložil pod koleje výbušný systém. První se stal 4. dubna 1999 u železniční zastávky Citov na Mělnicku. Druhý z 5. srpna 1999 u železniční zastávky Vraňany na Mělnicku, kdy výbuch poškodil přední část lokomotivy, třetí z 24. srpna 2000 na trati Radotín-Černošice na okrese Praha-západ s naříznutou kolejí. Čtvrtý ze 6. srpna v roce 2001 na trati Dolní Beřkovice-Cítov na trase Kralupy-Vraňany. Pátý se stal 19. listopadu 2002 Praze 9 Kyjích opět s naříznutou kolejí ve třech místech," řekl v červnu detektiv z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků