„Nejvyšší počet střetnutí Drážní inspekce eviduje v lednu 2017, kdy se událo hned 25 střetnutí, přičemž při těchto nehodách zemřelo šest osob a dalších osm bylo zraněno. Více usmrcených během jednoho kalendářního měsíce evidujeme pouze v srpnu. V roce 2017 docházelo k úmrtí při každém pátém střetnutí," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Celkový počet nehod a dalších mimořádných událostí na tuzemských drahách se loni zvýšil o 13 procent na 4655 případů, a byl tak nejvyšší za posledních deset let. Největší nárůst zaznamenaly tramvaje, kde se množství mimořádností zvýšilo o 16 procent na 2759 případů. Počet nedovolených jízd, kdy se vlak rozjede nebo posune za návěstidlo zakazující jízdu, v posledních sedmi letech neustále stoupá. Loni se zvýšil o pět na rekordních 127 projetých návěstidel.

Chybují i strojvedoucí

V roce 2017 evidovala Drážní inspekce 84 případů, kdy vlaky projely návěst zakazující jízdu, a dalších 43 případů, kdy se tak stalo při posunu. Nejčastěji se stále chybuje při odjezdu vlaku ze stanice, což tvoří více než jednu třetinu všech těchto případů.

V tramvajové dopravě se množství mimořádných událostí zvýšilo o 392 případů. Počet střetů člověka s tramvají stoupl o třetinu na 141 případů. Celkově řidiči tramvají, metra, trolejbusů nebo lanovek zaznamenali loni 3492 mimořádných událostí, což je nárůst o 16 procent. Počet mrtvých se zvýšil z pěti na deset.

Drážní inspekce je státní instituce, která šetří příčiny a okolnosti mimořádných událostí (nehod). Jako vyšetřovací orgán je nezávislá na všech státních institucích a jakémkoli provozovateli drah a drážní dopravy.