Hlavní obsah
Amsterdam shop na Žižkově. Foto: Ondřej Kořínek

Britové upřednostňují hotová jídla

Britové si kupují hotová jídla mnohem častěji než obyvatelé jiných velkých evropských států. Podle nedávného průzkumu za ně utratili loni dvakrát tolik než například Francouzi a šestkrát tolik než Španělé.

Amsterdam shop na Žižkově. Foto: Ondřej Kořínek
Britové upřednostňují hotová jídla

Společnost Mintel sledovala prodej hotových jídel v pěti zemích - Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Ve všech těchto zemích se loni prodala hotová jídla za 6,9 miliardy eur.

Největší podíl na tom má Británie (42 procent), následuje Francie (21 procent), Německo (20 procent), Itálie (devět procent) a Španělsko (sedm procent). Studie ukazuje, že zatímco v kontinentální Evropě stoupl zájem o hotová jídla v minulých čtyřech letech o 29 procent, v Británii je to o 44 procent. V Británii si více než jednou týdně pochutnává na hotovkách 30 procent dospělých, zatímco ve Francii se k tomuto způsobu stravy uchyluje více než jednou týdně jen 16 procent lidí.

O tom, že si Britové potrpí na pohodlnou přípravu jídla, svědčí i to, že 80 procent z nich má doma mikrovlnou troubu, zatímco v Itálii si tento moderní výrobek koupilo jen 27 procent domácností.

Nejoblíbenější zmrazená hotová jídla v Evropě se připravují podle indických, čínských a dalších asijských receptů: tvoří až 40 procent z celkového objemu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků