Hlavní obsah

Britové upřednostňují hotová jídla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Britové si kupují hotová jídla mnohem častěji než obyvatelé jiných velkých evropských států. Podle nedávného průzkumu za ně utratili loni dvakrát tolik než například Francouzi a šestkrát tolik než Španělé.

Foto: Ondřej Kořínek

Amsterdam shop na Žižkově.

Článek

Společnost Mintel sledovala prodej hotových jídel v pěti zemích - Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Ve všech těchto zemích se loni prodala hotová jídla za 6,9 miliardy eur.

Největší podíl na tom má Británie (42 procent), následuje Francie (21 procent), Německo (20 procent), Itálie (devět procent) a Španělsko (sedm procent). Studie ukazuje, že zatímco v kontinentální Evropě stoupl zájem o hotová jídla v minulých čtyřech letech o 29 procent, v Británii je to o 44 procent. V Británii si více než jednou týdně pochutnává na hotovkách 30 procent dospělých, zatímco ve Francii se k tomuto způsobu stravy uchyluje více než jednou týdně jen 16 procent lidí.

O tom, že si Britové potrpí na pohodlnou přípravu jídla, svědčí i to, že 80 procent z nich má doma mikrovlnou troubu, zatímco v Itálii si tento moderní výrobek koupilo jen 27 procent domácností.

Nejoblíbenější zmrazená hotová jídla v Evropě se připravují podle indických, čínských a dalších asijských receptů: tvoří až 40 procent z celkového objemu.

Reklama

Výběr článků

Načítám