Článek
Už dopředu bylo jasné, že Lexus hoverboard nehodlá uvést do sériové výroby. Vědělo se, že to je jen součást reklamní kampaně. Japonský výrobce ale oproti původním vyjádřením na vznášedle nepracoval přímo, ale spojil se s vědci z Hamburku, kteří se zabývají technologií maglev.
Výsledkem pak je funkční hoverboard, který se vznáší díky tekutým dusíkem chlazeným supravodičům a magnetům. Může však plout jen nad magnetickým povrchem. Lexus proto u Barcelony postavil za statisíce dolarů speciální skatepark, v němž je možné s touto hračkou řádit. Tam se do ruky dostal třeba profesionálnímu skateboardistovi Rossi McGouranovi.
„Skejtuji už 20 let, ale bez koleček to působí, jako bych se musel učit něco úplně nového, obzvlášť u postoje a rovnováhy, které potřebujete k ovládání hoverboardu,“ citoval skateboardistu The Daily Telegraph.
Problémy měli všichni
Na videu zveřejněném Lexusem je vidět, jak se mnohým zkušeným jezdcům s hoverboardem často nedařilo. Lze tak očekávat, že běžní lidé by měli ještě větší problémy.
K „prknu“ se dostal i Sam Sheffer, který své zkušenosti popsal pro The Verge. Jízda na vznášedle podle něj byla zábavná, ale nebyla to „hoverboardingová zkušenost zobrazená v Návratu do budoucnosti“. Navíc měl problémy ujet alespoň malý kus, aniž by nedrhl o povrch skateparku. Udržet správnou rovnováhu je tak opravdu náročné.
Hoverboard, jehož vývoj trval 18 měsíců, se vydrží vznášet asi 20 minut. Poté je potřeba doplnit tekutý dusík. Sheffer uvedl, že Lexus měl ve Španělsku dva kusy. Na jednom se jezdilo, druhý mezitím „dobíjeli“.
Není pochyb o tom, že Lexus se vytvořením hoverboardu vytáhl, jeho kreace však má celou řadu technických omezení, nemluvě o tom, že ho japonský výrobce vlastně nechce prodávat. Nezbývá tak nic jiného než čekat, zda se do něčeho podobného pustí i někdo jiný.