Hlavní obsah

Kancelář jen když ji potřebujete

Novinky, Kariéra

Díky vývoji technologií pro spolupráci v reálném čase se stala v posledních letech řada pracovníků nezávislých na sídle podniku. V České republice pracovalo v roce 2004 na dálku zhruba 90 tisíc zaměstnanců, do roku 2008 se předpokládá zvýšení počtu zaměstnanců využívajících vzdálená pracoviště až na sto tisíc. Jak ale vyřešit situaci, kdy se stává kancelář zcela nezbytnou?

Článek

Vývoj informačních a komunikačních technologií umožnil celé řadě pracovníků fungovat i mimo podnikové kanceláře. Efektivní pomůckou těchto jedinců jsou mobilní terminály (notebooky, mobilní telefony, PDA, atd.). Přesto však i tito pracovníci potřebují nárazově k jednání s klienty a zajištění svého provozu patřičně vybavené kancelářské prostory.

Jak vyřešit tento požadavek, aniž by firma či jedinec museli celoročně platit nákladný pronájem kancelářských prostor? Kupodivu řešení existuje a není zase až tak složité. Poptávka na trhu umožnila vznik fenoménu tzv. virtuální kanceláří, které jsou operativně k dispozici velké řadě firem ve stovkách míst po celém světě.

Vizionářem přes postel

"Nemám kancelář a kdybych ji měl, nedokázal bych v ní pracovat," tvrdí zakladatel a CEO společnosti Regus Mark Dixon. Stojí v čele firmy, která je největší poskytovatel a průkopník řešení pracovního prostoru, a sám je dokonalou ilustrací výhod tohoto řešení. Když jako 28letý vyrazil služebně do Bruselu, musel tam pracovat v hotelové posteli. Právě tam ho napadlo, že by mohl lidem na cestách zajistit funkčnější pracoviště.

Postupně vyvinul vizionářský koncept outsourcingu, který mění pohled firem na jejich kancelářské a ubytovací potřeby. V roce 1989 otevřel Regus v Bruselu první administrativní centrum, aby jich do dnešního dne zprovoznil 950 v celkem 70 zemích světa.

Virtuální kancelářská realita

Svým klientům poskytuje tato síť virtuální kanceláře na strategických adresách a umožňuje jim řízení jejich aktivit na dálku. Podle zvoleného programu pracovníci společnosti přijímají a řeší telefonní hovory v místním jazyce, zařizují komunikaci po celém světě, přijímají vzkazy podle pokynů klientů a důvěrně zpracovávají jejich faxy a korespondenci.

Klient má mimo toho přístup ke všem službám, včetně podpory technických a administrativních týmů. K dispozici jsou mu kanceláře a plně vybavené zasedací místnosti - na hodiny či dny, přesně podle jeho potřeb.

Reklama

Související témata:

Související články

Kancelářská nemoc z povolání

Mnoho lidí si myslí, že nemocemi z povolání trpí jen lidé vykonávající těžkou manuální práci nebo přicházející do styku s nebezpečnými chemikáliemi. Každý...

Otevřená kancelář ano nebo ne?

Stále více firem upouští od luxusu samostatných kanceláří, kde nemohou mít nad svými zaměstnanci optimální kontrolu. Místo toho raději volí po způsobu...

Výběr článků

Načítám