Hlavní obsah
V kategorii automobilový průmysl podíl nabídek inzerovaných přes zprostředkovatelské personální agentury meziročně rostl. Foto: Profimedia.cz

Firmy hledají zaměstnance do výroby hlavně přes agentury

Přestože poptávka po službách personálních agentur se obecně snižuje, zaměstnance do výroby hledají firmy především jejich prostřednictvím. Například do automobilového průmyslu vybraly v prvním pololetí osm z deseti nových zaměstnanců agentury a jen dva přímo firma, která je zaměstnala. Vyplývá to z údajů pracovního portálu Profesia.cz.

V kategorii automobilový průmysl podíl nabídek inzerovaných přes zprostředkovatelské personální agentury meziročně rostl. Foto: Profimedia.cz
Firmy hledají zaměstnance do výroby hlavně přes agentury

Podíl pracovních pozic obsazovaných přes personální agentury je podle portálu nejvyšší v kategoriích výroba, pomocné práce, automobilový průmysl a strojírenství. Do kategorie výroby přitom zařazuje místa jako například operátor strojů nebo dělník, a to i v případě, že pracují pro firmu působící v neprůmyslovém odvětví.

"U těchto zaměstnanců je typické, že se při jejich výběru firmy zaměřují na některé standardizované pracovní požadavky a zároveň nábory pro tyto kategorie bývají často mnohočetné. Proto je pro firmy jednodušší obsadit pracovní pozici přes zprostředkovatelskou agenturu," uvedla ředitelka společnosti Profesia Ivana Molnárová.

Zájem o služby agentur mírně klesá

Poptávka po službách personálních agentur za poslední roky oproti létům před krizí mírně klesla. Za první půlrok 2011 využily ke hledání nových zaměstnanců firmy v Česku služeb některé z personálních agentur v 57 procentech inzerovaných nabídek práce, což je o dvě procenta méně než v předchozích letech.

"Důvodem tohoto poklesu může být propouštění, ke kterému mnohé firmy musely přistoupit před třemi lety kvůli sníženým ekonomickým výsledkům," uvedla Molnárová. „Při následném oživení na trhu už firmy k náboru zaměstnanců nepotřebovaly na pracovním trhu komplikovaně vybírat nezaučené zaměstnance, ale mohly z vlastních zdrojů sáhnout po zaměstnancích z minulosti,“ dodala.

Automobilový průmysl nabíral

Pokles se však netýká zdaleka všech oborů. Oproti situaci v prvním půlroce 2010 byla situace odlišná zejména v kategorii automobilový průmysl, technika a elektrotechnika, kde podíl nabídek inzerovaných přes zprostředkovatelskou personální agenturu meziročně rostl. V případě automobilového průmyslu to přitom bylo až o 23 procent.

Na opačném konci žebříčku jsou kategorie management kvality, zdravotnictví a sociální péče, cestovní ruch, gastro, hotelnictví, ve kterých meziročně podíl nabídek inzerovaných přes agentury klesl.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků