Jelikož generace Y reprezentuje zhruba tři čtvrtiny celkového počtu zaměstnanců segmentu podnikových služeb v ČR, zaměřila se na ni ve svém šetření asociace ABSL, která firmy z tohoto mladého oboru zastupuje.

Z šetření vyplynulo, že zaměstnanci z center těchto služeb v práci v prvé řadě stojí o příležitosti dalšího vzdělávání a růstu, rovněž o flexibilitu, adekvátní finanční ohodnocení, firemní kulturu, v neposlední řadě samozřejmě o zajímavou práci.

Z nedávného globálního průzkumu vyplývá, že se obecně prodlužuje doba, kterou generace Y stráví v jednom zaměstnání.Pavel Šimák, Deloitte

„Svým způsobem chce generace Y získat to nejlepší: flexibilitu pracovníků na volné noze a stabilitu tradičního zaměstnaneckého poměru,“ okomentoval to ředitel ABSL Jonathan Appleton s tím, že tento závěr přináší i nedávná studie společnosti Deloitte Millenials Survey.

Proto se centra snaží podporovat pružné pracovní úvazky, investují do vzdělávání i kariérního růstu svých lidí a technologií, které mají eliminovat rutinní práci a umožnit lidem věnovat se kreativnějším úkolům.

„Až 80 procent zaměstnavatelů z našeho segmentu nabízí plnou nebo částečnou práci z domova a umožňuje zkrácené úvazky, kterých využívá 11 procent zaměstnanců českých center. Zaměstnavatelé také masivně investují do vzdělání, 74 procent center navíc investuje do jazykových kurzů svých lidí,“ vypočítal.

Zajistit si loajalitu

Pokud zaměstnavatelé dokážou svým lidem nabídnout požadované podmínky, zajistí si jejich vyšší loajalitu.

„Z nedávného globálního průzkumu Deloitte Millenials vyplývá, že se obecně prodlužuje doba, kterou generace Y stráví v jednom zaměstnání. Během dvou let nyní plánuje odejít 38 procent zaměstnanců, oproti 44 procentům o rok dříve,” uzavřel Pavel Šimák ze společnosti Deloitte.