„Při hledání práce zůstávají stálicí pracovní portály a osobní kontakty. To ale neplatí ve všech oborech, například v oblasti informačních technologií (IT) zájemci až v 80 procentech případů využívají k hledání nového místa sociální sítě, především LinkedIn. Velmi silně ji preferují zaměstnavatelé i zaměstnanci rovněž v oblasti bankovnictví a při obsazování vyšších manažerských postů,“ vysvětluje ředitelka Profesie Zuzana Lincová.

To podle ní platí i pro mladší věkové ročníky, které komunikují především na sociálních sítích. Proto, pokud firmy vyloženě cílí na mladé uchazeče, snaží se s nimi komunikovat jejich prostředky.

V konkrétních číslech z výsledků ankety vyplývá, že pracovní internetové portály preferuje 59 procent návštěvníků jejich stránek, přes známé a osobní kontakty nejraději hledá práci dalších 20 procent lidí. Personální agentury pak upřednostňuje 10 procent respondentů.

Nezanedbatelné množství uchazečů (šest procent), zejména vzhledem k omezenosti na daný termín akce, vnímá jako nejzajímavější příležitost pro kontaktování potenciálních zaměstnavatelů veletrhy práce.

Aktivní hledání odborníků

I pro společnost Seznam.cz jsou pracovní portály, stejně jako jejich kariérní stránky, důležité, protože je lidé hledající práci stále aktivně využívají.

„Tuto inzerci také podporujeme sdílením na sociálních sítích, jako například Twitter, LinkedIn. IT specialistů, ale i kvalitních obchodníků nebo specialistů na různé on-line marketingové pozice je na pracovním trhu nedostatek, proto je aktivně vyhledáváme a oslovujeme. Skvělé zkušenosti máme s doporučením našich stávajících zaměstnanců či s pořádáním vlastních akcí, jako jsou Trainee programy v oblasti vývoje nebo on-line marketingu či Seznam IT akademie,“ popisuje Lucie Krupková, HR Business Partner společnosti Seznam.cz.