Inzerci na pracovních portálech využívá, stejně jako loni, téměř 95 % uchazečů o práci. O čtyři procentní body si letos polepšily personální agentury a naopak o 10 procentních bodů si meziročně pohoršila inzerce v tisku či informace z úřadů práce.

„K největší změně došlo v uplynulém roce na sociálních sítích, které k hledání práce využívá o dvacet procent více kandidátů než v předchozím roce,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. Sociální sítě nepoužívají k hledání práce jen uchazeči, ale i zaměstnavatelé pro výběr pracovníků.

„Přes Facebook se hledají kandidáti pro téměř všechny profese, ale dominují pracovníci do výroby a administrativy. LindkedIn je stálicí při hledání lidí do IT a dalších odvětví, jako jsou finance, marketing a inženýring,“ vysvětluje Součková.

Aktuálně má na Facebooku svůj profil 56 % všech českých uživatelů internetu (4,5 miliónu). Polovina (51 %) uživatelů má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Největší skupinu tvoří lidé ve věku od 25 do 33 let, druhou největší lidé ve věku 35-44 let. Nejslabší skupinou jsou lidé nad 55 let.