Hlavní obsah

Musím být hyperaktivní nebo chlap, říká s nadsázkou řidička balíkové služby

Novinky,

Rozvoz balíkových zásilek není jen doménou mužů. Řidička Michaela Kalimonová z PPL si svou práci pochvaluje, ač přiznává, že je obecně nesmírně náročná a místy vyčerpávající. Skutečně u těchto povolání nejde jen o řízení dodávky.

Foto: Filip Šára, Novinky

Řidička Michaela Kalimonová už dobře ví, že se auto nenaloží samo.

Článek

Společnost PPL má v České republice 13 dep. Na pracovišti řidičky Kalimonové v Jažlovicích u Říčan mají 115 řidičů, z toho pět žen. Celá firma denně přepravuje v průměru přes 100 tisíc balíků. Důvodem je, že nákupy přes internet se v posledních letech staly pro mnohé samozřejmostí.

Řidička Michaela Kalimonová pracuje ve společnosti rok. K dané pozici se dostala přes svého dopravce. Předtím však 15 let pracovala ve stavebninách. „Byla jsem zavřená v kanceláři a potřebovala jsem změnu. Miluji řízení a různorodost. Tak dnes rozvážím balíky,“ vysvětluje.

Připouští ale, že zkušenost s kancelářskou prací jí rovněž pomáhá. Jde tu totiž i o spoustu administrativy a práci s penězi.

Foto: PPL

Třídění balíků

Na pracovním kolektivu oceňuje především smysl pro humor. „Navíc když někomu ujede balíček, vím, že mi jej jeden z kolegů přinese, a já udělám to samé pro něj. To samé platí i o rozvážce. Když jeden nestíhá, ostatní mu pomohou,“ popisuje.

Jak na vaši práci reaguje okolí?

Říkají, že jsem blázen. Že takovou práci nezvládne někdy i chlap.

Není však už dělení na ženská a mužská povolání trochu přežité?

Je. Nelze to dělit, je to individuální. Kdo jezdí pro balíkovku, musí mít dobrou fyzičku a umět přemýšlet. Když něco neunesu, řeknu si o pomoc. Případně využiji rudlík.

Jako žena navíc dle zákona nesmím nosit těžší než 20kilogramové balíky. Prostě si musím umět poradit. Jsou muži, kteří po pár dnech odcházejí.

Foto: Filip Šára, Novinky

Přesto - jsou ženy v této profesi v něčem lepší než muži, nebo naopak horší?

Myslím, že je jedno, co děláte. Ženy, nebo alespoň u mě to tak je, musí mít vše naplánované do detailů. Než ráno vyjedu, potřebuju mít jasno, kdy kam zatočím. Chlap to tolik neřeší.

Mám snad dobré logické myšlení, které je při této práci potřeba. Samozřejmě ale nemám takovou sílu, což mě štve.

Co je největším problémem, na který jste si musela dlouho zvykat?

Největší problém pro mě bylo zvyknout si na ranní vstávání. Do kanceláře jsem chodila na osmou. Jako řidička vstávám ve čtyři hodiny ráno. Složité bývá také parkování a nepředvídatelnost. Někdo může na poslední chvíli zavolat, že není doma...

Foto: PPL

Vzkázala byste něco uchazečkám o místo řidičky v libovolné balíkové službě?

Jestli je správná ženská, má páru, výdrž, baví ji práce s lidmi a miluje život za volantem, tak ať jde jezdit. Nudit se nikdy nebude. Musí být trochu chlap a nebýt líná. Jde hodně o komunikaci, ženy jsou možná trpělivější.

A stíháte v tom zápřahu vnímat i nějaké veselé zážitky?

Vtipné například bylo, když ke mně přišel neznámý vysoký hubený kluk a poprosil mě, jestli bych mu nepomohla odtáhnout tu tunu mouky. Nepotřebovala jsem na ni ani rudlík.

Nebo když paní doma nemá peníze na zaplacení, ale řekne, že to nevadí, že si půjčí od sousedů. Ale cesta je daná, nemůžeme dlouho čekat a nemůžeme se neustále vracet. Jestliže se večer vyskytuji ve stejné lokalitě, může předávka proběhnout později.

Reklama

Související články

V zaměstnanosti žen v IT zaostáváme

V České republice je nedostatek žen pracujících v informačních technologiích (IT). Ze statistik Českého statistického úřadu vyplývá, že ještě v roce 1995...

Výběr článků

Načítám