Firemní týmy budou po celý měsíc soutěžit v pravidelnosti dojížďky do zaměstnání na bicyklu a sbírat zelené kilometry. Na výherce čekají zajímavé ceny. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, zlepšit kondici lidí a oživit ulice.

O soutěž je zájem

„Mezi lidmi je o soutěž velký zájem. Chodí nám mnoho ohlasů, které žádají prodloužení registrace kvůli kolegovi či kamarádovi na dovolené. Rozhodli jsme se proto, že těmto lidem vyjdeme vstříc a i s ohledem na prvomájový státní svátek prodloužíme možnost registrace do konce týdne, tedy do 5. května,“ řekla manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová z iniciativy Auto Mat.

V pravidelnosti své dojížďky do práce mohou soutěžit firemní týmy o dvou až pěti lidech. Zapojit se ale mohou také jednotlivci – například živnostníci nebo studenti, či dokonce lidé žijící mimo města zapojená do celostátní soutěže. Organizátoři z iniciativy Auto Mat chtějí vyjít vstříc všem zájemcům a věří, že si každý najde svou soutěžní kategorii.

Nejen ujeté kilometry, ale i zážitky

„Účastníci budou soutěžit nejen v pravidelnosti dojížďky či v počtu najetých kilometrů, ale i v kreativitě při zachycení zážitků ze svých cest. Soutěží se také o nejvtipnější hlášku kampaně spojenou s unikátní aplikací na Facebooku, díky níž si může každý účastník změnit svoji profilovou fotku a zveřejnit důvod, proč „šlape“,“ dodává Iva Nevečeřalová.

„Každé z jedenácti zapojených měst má navíc vlastní soutěže vycházející z místních podmínek. Například v Praze účastníci navrhují největší dopravní absurditu, v Ústí nad Labem probíhá soutěž krásy Cyklomodelka. Mezi zapojenými firmami se bude vybírat nejlepší vnitrofiremní soutěž a vyhlašovat se bude také vítěz tradiční kategorie Cyklozaměstnavatel roku.