Pozice Online Marketing Specialist se vyskytují napříč všemi obory na trhu, včetně FMCG společností (společnosti s rychloobrátkovým zbožím). Pozice v online marketingu se v současné době objevují spíše ve větších společnostech. V malých a středních společnostech je online marketing obvykle součástí práce marketingových specialistů, případně solečnosti spolupracují s reklamními agenturami se zaměřením na online aktivity. V organizační struktuře spadá pozice Online Marketing Specialist zpravidla pod marketingového manažera.

Do kompetencí Online Marketing Specialist spadá především provádění veškerých online aktivit – například prezentace společnosti na internetu, obsah internetových stránek, internetový marketing, SEO (optimalizace pro internetové vyhledávače). Aktuálně je také úkolem online marketingu, aby byla společnost vidět na sociálních sítích. V závislosti na typu společnosti a poskytovaných produktů se jedná nejčastěji o Facebook, LinkedIn, Twitter.

Online Marketing Specialist se podílí i na přípravě marketingového ročního strategického plánu, komunikaci s reklamní agenturou nebo na správě části marketingového rozpočtu. Nedílnou součástí pracovní náplně je přesné vyhodnocování uskutečněných kampaní včetně analýzy trhu.

Požadavky na uchazeče pro pozici Online Marketing Specialist se liší dle konkrétní společnosti a seniority pozice. Obecně se ale požaduje středoškolské či vysokoškolské vzdělání a praxe na obdobné pozici v online marketingu 2-3 roky.

U mezinárodních společností je vyžadována velmi dobrá úroveň anglického jazyka. Specifikem některých pozic v online marketingu je základní znalost programování webových stránek a znalost grafických programů.

Mzdové ohodnocení na pozicích Online Marketing Specialist se dle typu společnosti nejčastěji pohybuje od 25.000 do 40.000 Kč (měsíční hrubá mzda).

Zuzana Schrötterová, divizní manažerka, Robert Half Sales & Marketing